Sökning: "tabell"
Visar resultat 21 - 25 av 530 uppsatser innehållade ordet tabell.
21. Framtidens hållbara innerväggssystem - en studie om alternativa byggnadsmaterial för att främja innovativa lösningar som ingår i ett cirkulärt kretslopp
M1-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ByggnadsmaterialSammanfattning : Byggindustrin är idag en stor källa till CO2-utsläpp. För att minska bygg- och anläggningssektorns klimatpåverkan, som idag genererar 21 procent av Sveriges utsläpp av växthusgaser, krävs en omställning mot en mer cirkulär ekonomi. Innerväggar utgör en betydande del av den färdiga byggnadens klimatavtryck. LÄS MER
22. Stjälpning av en byggnad i KL-trä : En utvärdering av stelkroppsmetoden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : 21% av de växthusgaser som släpps ut i Sverige kommer från byggsektorn. Motsvarande siffra för avfall är 40% (Boverket, 2023). Ett fokus måste därför ligga på att använda hållbara alternativ. KL-trä är förnyelsebart samt minskar genom sin höga prefabriceringsgrad avfall på arbetsplatsen (Ramboll, u. LÄS MER
23. Står Centerpartiets ideologi stadigt i den levande politiken? : En kvalitativ ideologianalys
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Centerpartiet, som är ett av Sveriges riksdagspartier, har länge profilerat sig som liberala och samarbetat i politikens borgerliga allians. Från 2010 har det politiska läget i Sverige genomgått stora politiska förändringar vilket gjort att Centerpartiet idag verkar i den ’breda mitten’ och profilerar sig med en ‘mittenidentitet’. LÄS MER
24. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER
25. Mykorrhiza i sandbäddar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Syftet i denna studie var att undersöka om arbuskulär mykorrhiza förekommer hos Klinta trädgård där perenna växtslag odlas i sandbäddar. Sand är naturligt näringsfattig och ingen gödsling görs på odlingen vilket kan påverka växternas etablering på platsen. LÄS MER