Sökning: "tablet"

Visar resultat 1 - 5 av 319 uppsatser innehållade ordet tablet.

  1. 1. Analog och digital barnlitteratur som pedagogiskt verktyg : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med barnlitteratur för att stötta och vidga barns språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Alexandra Olofsson; Ebba Ruthström; [2020]
    Nyckelord :Children s literature; digital tools; digital media; literacy; tablet; interaction; language development; the book as artifact; Barnlitteratur; digitala verktyg; digitala medier; litteracitet; lärplatta; interaktion; samspel; språkutveckling; boken som artefakt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om hur förskollärare arbetar med både analog och digital barnlitteratur i förskolan och vad de uttrycker som möjligheter respektive utmaningar. Forskningsfrågorna som besvaras i studien är “hur beskriver förskollärare att de arbetar med barnlitteratur både analogt och digitalt?” samt “vilka möjligheter och utmaningar synliggörs med den analoga respektive den digitala barnlitteraturen?”. LÄS MER

  2. 2. Lärplattan, förskollärarens bästa vän? : En kvalitativ studie om hur förskollärare använder lärplatta i undervisningen i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Linnéa Berggren; Emilia Hildingsson; [2020]
    Nyckelord :Lärplatta; förskollärare; undervisning; design för lärande; multimodalitet;

    Sammanfattning : Studien har en kvalitativ ansats där syftet är att bidra med kunskap om hur förskollärare kan använda lärplattan i undervisning i förskolan. De tre frågeställningar som definierar studiens syfte är: Hur förbereder förskollärare sig för att använda lärplattan i undervisning? Hur genomför förskollärare undervisning med lärplattan? Varför prioriterar förskollärare att använda lärplattan i undervisning? Som metod användes semistrukturerade intervjuer och urvalet består av fyra verksamma förskollärare som kontinuerligt inkluderar lärplattan i undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Kvinnor, underordna er era män! En studie om hustrun i Efesierbrevets hustavla

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Alice Danielsson; [2019-06-28]
    Nyckelord :Ephesians; women; household tablet; submission; New Testament exegesis;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the exhortations in Eph 5:21–24 and 33 with focus on the prescribed behaviour for the woman. By applying exegetical methods this paper will evaluate the authors purpose in the ephesian household tablet with attention to the woman. LÄS MER

  4. 4. Kvinnor, underordna er era män! En studie om hustrun i Efesierbrevets hustavla

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Alice Danielsson; [2019-06-27]
    Nyckelord :Ephesians; women; household tablet; submission; New Testament exegesis;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. D-vitamin supplementering och dess effekt på HbA1c vid

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Amanda Persson; Emil Lindberg; Sofie Thorsén; [2019-06-25]
    Nyckelord :HbA1c; D-vitamin; Calcitriol; Diabetes; Diabetes Mellitus; typ 2; HbA1c; Vitamin D; Calcitriol; Diabetes; Diabetes Mellitus; type 2;

    Sammanfattning : Bakgrund: Typ 2 diabetes är en vanlig sjukdom som drabbar allt fler i Sverige och i övriga världen. Vid typ 2 diabetes är den prioriterade behandlingen kostbehandling och ökad fysisk aktivitet som ensam behandling eller i kombination med läkemedelsbehandling. LÄS MER