Sökning: "taluppfattning ett matematik i förskola"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden taluppfattning ett matematik i förskola.
1. Sätt på dig dina matematiska glasögon : En studie om hur förskollärare arbetar med olika aspekter av matematik i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Förskolan är en grund för att barn ska få utmanas och utvecklas inom matematik. Det är iförskolan som barn först kan stöta på vad matematik innebär och får en utvecklad förståelse för hur matematik fungerar. Förskollärare ska synliggöra matematiken för barn genom att ta vara på varje tillfälle. LÄS MER
2. Spelet som verktyg för matematiklärande i förskolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet med denna undersökning var att studera samspelet och det matematiklärande sommöjliggjordes när barn spelade spel tillsammans. Efter att ha arbetat i förskolan har viuppmärksammat att spel ofta upplevs som en lustfylld aktivitet som uppmuntrar till samspelmellan barnen. LÄS MER
3. Surfplattan i förskolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I denna uppsats undersöker vi förskollärares inställningar och erfarenheter av surfplattan somett pedagogiskt verktyg i förskolan. Vi har även undersökt om förskollärarna anser attbarnens taluppfattning främjas genom användning av applikationer som har detta somlärandeinnehåll. LÄS MER
4. Barns taluppfattning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för teknik och miljöSammanfattning : I studien har jag spelat ett brädspel med förskolebarn i åldrarna tre till fem år för att ta reda på hur utvecklad deras taluppfattning är. Resultatet av studien visar att kompetenserna är oberoende av ålder och antalsuppfattningen är olika utvecklad för olika barn. LÄS MER
5. Taluppfattning och dokumentation : Förskollärares arbetssätt
L3-uppsats, Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur sex stycken förskollärare arbetar med taluppfattning i det dagliga arbetet och hur de dokumenterar arbetet för att synliggöra barnens lärande. Som metod valde vi kvalitativa intervjuer, som liknar ett vanligt samtal, men med skillnaden att detta samtal har ett bestämt fokus. LÄS MER