Sökning: "tanzania utbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden tanzania utbildning.

  1. 1. Improving life situations through scholarship programs - The case of Tanzanian beneficiaries

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Andrea Häger; Chatrine Carlberg; [2023]
    Nyckelord :Changemaker; East-Africa; Financial Support; Higher Education; Life Situation; Need-based Scholarship; Professional Life; Sub-Saharan Africa; Tanzania; University; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fourth goal of the 2030 Agenda for Sustainable Development regards Quality education, aiming to “ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all". Globally, enrollment in university education is increasing. LÄS MER

  2. 2. Scrutinizing local views of the role of education in relation to western mainstream views : a case-study from Tanzania

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Utveckling och internationellt samarbete

    Författare :Najah Abyan; Caroline Petersen; [2023]
    Nyckelord :Babati; capability; education; freedom; gender; socioeconomic differences; Babati; Tanzania; kapabilitete; frihet; utbildning; genus; socioekonomiska skillnader;

    Sammanfattning : This case study was conducted to give an in-depth analysis of the local stakeholder’s views on the role of education in Babati, Tanzania. The goal is to investigate differences and similarities between the views in Babati and mainstream western views, exemplified by the theory of Martha Nussbaum and Amartya Sen while being attentive to gender and socioeconomic differences. LÄS MER

  3. 3. Crossing Borders Digitally : A Minor Field Study on Online Challenge Driven Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Edith Jacobson; Veronica Vilbern; [2023]
    Nyckelord :Challenge Driven Education CDE ; Collaborative Online International Learning COIL ; intercultural; interdisciplinary; core competencies; Utmaningsdriven utbildning CDE ; Internationella virtuella samarbeten inom lärande COIL ; interkulturell; interdisciplinär; mjuk kompetens;

    Sammanfattning : With advancements in educational digitalisation, new opportunities for international collaboration on education have been created. Through the KTH Global Development Hub collaboration, students from universities in Botswana, Kenya, Sweden and Tanzania participate in modules with Challenge Driven Education (CDE). LÄS MER

  4. 4. FÖRLOSSNINGSSTÄLLNINGAR I SÖDRA TANZANIA : En kvalitativ intervjustudie om barnmorskors erfarenheter

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Mubina Chaudary; Kati Väyrynen; [2023]
    Nyckelord :Barnmorska; Erfarenhet; Förlossningsställningar; Innehållsanalys; Norm; Tanzania;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med ökande medikalisering har ryggläge blivit den allt mer använda förlossningsställningen vid födandet trots att evidens talar för upprätt förlossningsställning. En upprätt förlossningsställning underlättar förlossningen och ger kortare förlossningsförlopp, mindre risk för instrumentella förlossningar, färre episiotomier och mindre risk för påverkan på fostret hjärtljud. LÄS MER

  5. 5. Nurses’ role in education and prevent HIV among young women, in Tanzania – A qualitative study

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Märta Steinwall; Embla Borgh; [2023]
    Nyckelord :HIV prevention; experiences; patient education; stigma; nursing; young women; Health Belief Model; qualitative study; Tanzania;

    Sammanfattning : .... LÄS MER