Sökning: "tappade kunder"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden tappade kunder.

  1. 1. Djurgårdens IF och relationsvårdande kommunikation under Covid-19 pandemin. : En tematisk analys av sociala medier ur mottagarperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Joakim Sjöström; Oscar Eliasson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2020 drabbades världen av en kris. Covid-19 pandemin slog hårt mot det samhälle vi lever i. Organisationer och varumärken, inte minst de som bedriver en verksamhet som går ut på att samla en större samling människor på en plats, fick tänka om. LÄS MER

  2. 2. Krossade förhoppningar hos Lindex - Kan synergieffekter förutspås?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Fogelberg; Richard Treffner; [2007-03-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Oförmågan att överbrygga kulturella skillnader är en av de vanligaste anledningarna till att synergier sällan realiseras i samband med förvärv. Fallstudien i denna uppsats av Lindex förvärv av Twilfit förstärker denna åsikt. Efter förvärvet i januari 2002 skulle Twilfit integreras i Lindex. LÄS MER

  3. 3. Detaljhandeln i Jönköping : konkurrens inom och mellan städer

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Viktor Friberg; Heléne Andersson; Lars Karlsson; [2006]
    Nyckelord :detaljhandel;

    Sammanfattning : Idag står detaljhandeln för ungefär en tredjedel av den totala privata konsumtionen i Sverige. Den är viktig för regioners attraktionskraft och invånarnas livskvalitet. Detaljhandeln har under de senaste decennierna sett större förändringar än de flesta andra branscher. LÄS MER

  4. 4. Fallet Norrtimmer : En organisations mediehantering vid kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Malmström; Camilla Nilsson; [2005]
    Nyckelord :massmediekontakter; företagskriser; krishantering; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Mediestrategier ingår som en del av en organisations kriskommunikation och massmedier spelar en viktig roll för organisationer både i tider vid kris och i tider utan kris. Norrtimmer är ett företag som under 90-talet gick igenom en stor kris. Företaget saknade vid detta tillfälle mediestrategier. LÄS MER

  5. 5. Vägen till bättre integrationer på Sydkraft Nät – med fokus på organisatoriska förändringsprocesser vid förvärv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Strömqvist; [2002]
    Nyckelord :Sydkraft Nät; fusioner och förvärv; förvärvsprocessen; integrationsprocessen; förändring; ledarskap; hastighet; kommunikation; matrisorganisation; huvudprocesser; stödprocesser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Att integrera eller fusionera företag är ingen enkel uppgift, vilket historien har visat. Det finns många exempel på fusioner som på förhand sett mycket lovande ut men när integrationsarbetet har tagit vid har resultatet inte blivit det avsedda. Ibland har fusioner till och med resulterat i att de båda företagens värde minskat. LÄS MER