Sökning: "target groups"

Visar resultat 1 - 5 av 897 uppsatser innehållade orden target groups.

  1. 1. En policyanalys av Sidas styrdokument angående deras integrering av FN:s ramverk Human Rights Based Approach

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ebba Sandberg; [2020-02-18]
    Nyckelord :human rights; human rights based approach; state aid; foreign aid; Sida; policy analysis; ‘What´s the problem represented to be?’-approach; mänskliga rättigheter; människorättsbaserat ramverk; statligt bistånd- och utvecklingssamarbete; policyanalys; ’What´s the problem represented to be?’-metod;

    Sammanfattning : Human rights became an important part of the development aid sector in 2003, due to the UN framework Human Rights Based Approach, HRBA. It is used across the sector, including within the Swedish state aid agency, Sida. LÄS MER

  2. 2. Likheter som styrkor i webbdesign : Ett alternativ till lokalisering

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emma Björk; Annelie Von Matern Fallkvist; [2020]
    Nyckelord :Lokalisering; globalisering; mentala modeller; användbarhet; användarupplevelse; tvärkulturell design;

    Sammanfattning : This study addresses the question of how globalization affects the need for localized user interfaces. Previous research in cross-cultural design suggests that user interfaces need to be adapted to users' different cultures in order to achieve usability, effectiveness and good user experience. LÄS MER

  3. 3. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Dennis Törnqvist Berg; Mikaela André; [2020]
    Nyckelord :emoji; brand; brand identity; digital communication; Instagram; emoji; varumärke; varumärkesidentitet; digital kommunikation; Instagram;

    Sammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  5. 5. The Challenge of Sanitation in India : An assessment of Clean India Mission in the Gram Panchayat of Badkulla I and II, West Bengal, India

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Sara Versano; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Development; Sanitation; Swachh Bharat Abhiyan; India;

    Sammanfattning : Sanitation continues to represent one of the most significant problems threatening the world population. In this scenario, India still encounters several difficulties in guaranteeing generalized access to adequate sanitation and, for this reason, in 2014, Clean India Mission was launched. LÄS MER