Sökning: "target groups"
Visar resultat 11 - 15 av 1174 uppsatser innehållade orden target groups.
11. Energy retrofitting effect on perceived indoor climate: A case study of Estonian multi-family buildings
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesign; Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Energy renovations are an important measure for achieving the European Union’s target of climate neutrality by 2050. To meet the EU goal, Estonia needs to fully renovate 14 000 multi-family buildings by that time, affecting the indoor environment conditions of a large number of people. LÄS MER
12. Språkliga uttryck i en digital miljö : En jämförande tematisk analys av språkliga uttryck på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Tillväxten av sociala medier är väletablerad, idag kommunicerar vi inte bara ansikte mot ansikte, utan även via våra sociala medier. Målet med studien är att öka förståelsen för hur interaktion i kommentarsfält kan skilja sig åt mellan två plattformar kan kunskapen om plattformsdialekter öka. LÄS MER
13. Befintliga lekplatsers utveckling : hur hållbarhets- och lekvärdesaspekter kan förhöjas ur ett förvaltningsperspektiv
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har barns tillgång till platser i staden som de kan upptäcka och göra till sina minskat drastiskt. Platser planerade av vuxna för barn, så som till exempel lekplatser, har därför blivit viktigare för barns utomhuslek. LÄS MER
14. Vi är alltid lite sena på bollen : En fallstudie om interventioner relateratgängkriminalitet bland unga i lokal kontext
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Summary: The organized youth crime that exists today is a relatively newsocial problem in most parts of our country. Younger people are drawn intothe criminal lifestyle and the phenomenon is an upgoing trend in Sweden,especially in ages between 15-20. In this study we wanted to see how oursociety responds to this phenomenon, in a local context. LÄS MER
15. Exploring the Power of Narratives: Shaping Sustainable Consumption of Plant-Based Food
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: The current unsustainable situation of the seafood industry requires innovative solutions and there is an opportunity for companies to provide consumers with plant-based options which would enable them to eat seafood without harming the oceans. However, there are still several barriers keeping consumers from choosing plant-based products, such as limited knowledge, social norms, and cultural settings. LÄS MER