Sökning: "teacher’s comments"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden teacher’s comments.
1. Elever- och lärarattityder angående samhällskunskapsämnets legitimitet : En didaktisk studie med grund i innehållsanalys angående gymnasieelevers samt gymnasielärares attityder om legitimerande aspekter i förhållande till samhällskunskapsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Tim Randberg and Filip Lindahl carried out this study under the institution for pedagogy, didactics and educational studies at Uppsala University. In relation to the lack of research regarding students’ perspectives regarding the legitimizing aspects of the school subject of social science(samhällskunskap), and in contrast to the existence of such research regarding teachers’ perspectives, this study is an attempt at contributing to the lack of previous research and note the importance of working towards a reality in which students’ and teachers’ attitudes, regarding the importance and the purpose of social studies, aligns. LÄS MER
2. Ny mening. Punkt. : En kvantitativ studie av en gymnasielärares skriftliga respons i svenskämnet och elevernas användning av responsen i en efterkommande uppgift.
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Formativ respons kan vara ett kraftfullt redskap för att stärka lärandet. Responsens effekt påverkas bland annat av dess innehåll. Eftersom responsen är bortkastad tid för läraren om eleverna inte använder den, är det relevant att dels undersöka responsens innehåll, dels när och hur eleverna använder den. LÄS MER
3. Conversational Implicature for Language Teachers: Reading between the lines in John Marsden's Tomorrow, when the war began
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för engelska; Lunds universitet/EngelskaSammanfattning : The aim of this study is to investigate how John Marsden’s Tomorrow, when the war began (1993) could be used for reading-between-the-lines practice in the English language classroom. It answers questions relating to how reading between the lines can be understood in relation to Grice’s cooperative principle, the effects of implicature in the text and how teachers can use this information to facilitate reading between-the-lines practice. LÄS MER
4. Formativ bedömning i svenskämnet: : 11 elevers bearbetningar på deras berättande texter utifrån en lärares skriftliga återkoppling.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study's aim is to evolve knowledge about formative assessment of writing by investigating how pupils in grade 5 in elementary school rewrite their narrative stories based on their teachers feedback in writing. The questions that will be answered is; What type of formative assessment does the teacher provide the students with? and How do the students rewrite their narrative stories based on the teachers formative assessment? The study builds on a text analysis which is based on two theories. LÄS MER
5. Kan chatbotar lösa kodningsuppgifter bedömda av automatiska rättningsverktyg inom högre utbildningar? : En studie av ChatGPT
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The present study examines ChatGPT-3's ability to generate code solutions for introductory programming courses in computer science and the potential implications for academic integrity. An experiment was conducted where ChatGPT was tested on programming problems from Kattis, an automatic software grading tool for computer programs, used in higher education. LÄS MER