Sökning: "teacher’s perspective"

Visar resultat 1 - 5 av 2480 uppsatser innehållade orden teacher’s perspective.

  1. 1. DIGITAL TEXTBOOKS IN THE ACTIVITY OF INSTRUCTION

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Martin Misgeld; [2020-11-17]
    Nyckelord :digital textbook; educational technology; activity theory; CHAT; instruction in mathematics;

    Sammanfattning : Purpose:The study aims to understand the dynamics behind the teachers motive to use and not use digital textbooks in the activity instruction of mathematics. How are the motives influenced by the perceived dynamics created by the use of the textbooks? An understanding of this might serve to give perspective to the difficulties in implementing educational technology as well as being of help for policymakers, decisionmakers, producers and designers of tools. LÄS MER

  2. 2. “Ofta pratar jag med mina kollegor för att då kan jag få lite perspektiv” - En kvalitativ studie om lärares upplevelse och hantering av emotionella krav samt deras erfarenheter av välmående i yrket

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Anne Christine Andreasson; [2020-10-06]
    Nyckelord :emotioner; känsloarbete; emotionshantering; lärare; kontaktyrken; reflexivitet; reflektion; välbefinnande;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to, from teacher’s perspective, discuss and increase theunderstanding of experiences that give them a feeling of wellbeing in their daily workwhen dealing with the emotional demands that are required in their profession. Thestudy analyzing their experiences and their ways to handle emotional demands fromtheory about emotions, rules and strategies as well as ability to emotionalreflexivity. LÄS MER

  3. 3. Läxor och likvärdighet – Lärares resonemang om läxor i relation till elevers olika förutsättningar

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Rozanna Persson; [2020-07-01]
    Nyckelord :läxor; lärare; elever; likvärdighet; likvärdig utbildning; olika förutsättningar;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker fyra lärares resonemang om läxor i förhållande till elevers olika förutsättningar samt hur dessa kommer till uttryck i praktiken. Läxor regleras inte inom skolans styrdokument, vilket innebär att varje enskild lärare står inför valet om och hur läxor ska användas. LÄS MER

  4. 4. Mellan lärare och ledning: karriärstegsreformens konsekvenser för lärares autonomi i den svenska skolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Aron Viklund; [2020-06-29]
    Nyckelord :Karriärstegsreformen; förstelärare; autonomi; profession; byråkrati; New Public Management;

    Sammanfattning : This paper examines the impact of the Swedish first teacher reform on teachers’ autonomy in the Swedish school context. The theoretical perspective is laid down by Freidson, who uses three distinct logics for explaining how work is controlled. LÄS MER

  5. 5. TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEIVED POSSIBILITIES AND CHALLENGES AS STRUCTURING RESOURCES IN THE DIGITAL CLASSROOM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sofia Hedén; [2020-03-24]
    Nyckelord :Educational IT; Digital tools; Structuring resources; Possibilities; Challenges; Secondary school;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to explore possibilities and challenges in the digital classroom of a secondary school. More specifically the focus is on teachers’ and students’ perceived possibilities and challenges in classroom activities that are mediated by digital tools and what becomes significant structuring recourses in this interaction. LÄS MER