Sökning: "teacher’s roles"

Visar resultat 16 - 20 av 366 uppsatser innehållade orden teacher’s roles.

  1. 16. Uppfattningar av det genusbetonade musikklassrummet : En kvalitativ studie om hur genus uppfattas av musiklärare på högstadiet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Anna Westher; [2023]
    Nyckelord :Gender; gender theory; music education; phenomenography;

    Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate teachers' perceptions of students' construction of gender in the music classroom at lower secondary schools in Sweden, as well as their methods of avoiding normative positions. To study this, gender theory is used, as it was felt to be the most suitable theory for what the essay intends to investigate. LÄS MER

  2. 17. Låt barnen leka! : Förskollärares resonemang om lek i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emma Henningsson; [2023]
    Nyckelord :approaches; play environment; learning environment; play-based pedagogical approach; preschool teachers.; förskollärare; förhållningssätt; lekmiljö; lärmiljö; lekpedagogiskt arbetssätt.;

    Sammanfattning : The study has been conducted with the purpose to increase knowledge about preschool teachers´ conceptions and how play emerges as a tool for stimulating children´s learning and development in the reasoning of preschool teachers. A qualitative method with semi-structured interviews and a flexible interview guide was used to collect data. LÄS MER

  3. 18. Skapande av relationer i fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares strategier i arbetet med att skapa relationer med elever på fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sufian Idris; Gorgis Zadeq; [2023]
    Nyckelord :Afterschool; relationships; teachers; sociocultural; Fritidshem; relationer; lärare; elever; sociokulturell;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om de strategier som fritidshemslärare använder för att bygga relationer med elever, samt vilka faktorer och svårigheter som kan påverka dessa relationer. Studien analyserar data från kvalitativa, semistrukturerade intervjuer med fyra fritidshemslärare från olika kommuner i Stockholm, Sverige, med hjälp av Lev Vygotskys sociokulturella perspektiv. LÄS MER

  4. 19. Genus, makt och sexualitet : En genusteoretisk analys av fyra kristna podcasts inom den svenska pingströrelsen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Ekstedt; [2023]
    Nyckelord :Gender; Pentecostal movement; gender roles; heteronormative sexuality; reproductive; podcasts;

    Sammanfattning : The reproduction of the gender system and gender hierarchies is a well-researched area in society. However, there is a lack of research on gender relations in Swedish churches, more specifically in the Pentecostal movement. LÄS MER

  5. 20. The Roles of Speech and Language Therapists and Teachers in Preschools : A Systematic Review on Perceptions of Professionals on their own and each other’s Role in Preventing Language Problems

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Lea Muggli; [2023]
    Nyckelord :collaboration; role; speech and language therapist; teacher; preschool; early childhood education;

    Sammanfattning : The importance of the provision of language support to preschool children is undeniable. Preschool teachers are often part of the immediate (language) learning environment and represent role models for young children. Speech and language therapists on the other hand are educated in the assessment, treatment and prevention of language disorders. LÄS MER