Sökning: "teacher comments"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden teacher comments.

  1. 1. On the Greek Physician Praxagoras from Kos and the Development of Medicαl Thinking in Antiquity

    Master-uppsats, Lunds universitet/Grekiska (antik och bysantinsk); Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Lars-Ove Farnebo; [2023]
    Nyckelord :artery ies - ἀρτηρία ι; humor s – χυμός χυμοί; innate - ἔμφυτος; nerve – νεῦρον; pneuma – πνεῦμα; pulse – σφυγμός; vessel s – φλέψ φλέβες.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The Greek physician Praxagoras from Kos was active around year 300 BC. He represents the transition between the Hippocratic and the Hellenistic periods in medicine. Praxagoras was the teacher of several renowned physicians active during the 3rd century BC. Although he wrote many books nothing of his writing has survived to our time. LÄS MER

  2. 2. Ny mening. Punkt. : En kvantitativ studie av en gymnasielärares skriftliga respons i svenskämnet och elevernas användning av responsen i en efterkommande uppgift.

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Gabriella Claeson; [2023]
    Nyckelord :skriftlig respons; formativ bedömning; litteraturanalys; svenskämnet; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Formativ respons kan vara ett kraftfullt redskap för att stärka lärandet. Responsens effekt påverkas bland annat av dess innehåll. Eftersom responsen är bortkastad tid för läraren om eleverna inte använder den, är det relevant att dels undersöka responsens innehåll, dels när och hur eleverna använder den. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning i svenskämnet: : 11 elevers bearbetningar på deras berättande texter utifrån en lärares skriftliga återkoppling.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Thea Wuopio-Mogestedt; [2023]
    Nyckelord :Text triangle; formative assessment; feedback; pupil s texts and teacher analysis; Texttriangeln; formativ bedömning; återkoppling; elevtexter och läraranalys;

    Sammanfattning : This study's aim is to evolve knowledge about formative assessment of writing by investigating how pupils in grade 5 in elementary school rewrite their narrative stories based on their teachers feedback in writing. The questions that will be answered is; What type of formative assessment does the teacher provide the students with? and How do the students rewrite their narrative stories based on the teachers formative assessment? The study builds on a text analysis which is based on two theories. LÄS MER

  4. 4. Lärares uppfattningar om elevers användning av engelska utanför skolan och dess inverkan på undervisningen – en kvalitativ enkätundersökning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Angela Casale; [2022-09-14]
    Nyckelord :Extramural English; teacher cognition and pedagogical content knowledge;

    Sammanfattning : Aim: Young students in Sweden use a large amount of English outside school. The English input in school might be a minor part of some students’ input. Having students in the classroom who interact every day in English together with those that hardly use any English, poses a challenge to the teacher but it also provides possibilities. LÄS MER

  5. 5. Providing Written Formative Feedback for the Diverse Classroom : A case study of a Swedish lower-secondary EFL classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Bianca Carter; [2022]
    Nyckelord :EFL; Diversity; Formative Feedback; Sociocultural Theory; Quadrant Model.;

    Sammanfattning : The study, designed as a case study, aimed to explore an EFL teacher’s process of producing individualised written formative feedback to further the English language development of the diverse student body of one eighth-grade class in southern Sweden. The research questions were approached from a teacher’s perspective. LÄS MER