Sökning: "teacher qualification"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden teacher qualification.

  1. 1. EDUCATIONAL QUALITY AND EQUITY IN SOUTH AFRICA: EVIDENCE FROM TIMSS 2015

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ernest Mensah; [2020-09-09]
    Nyckelord :educational quality; educational equity; teacher quality; instructional quality; teacher qualification; teacher confidence; ocisoeconomic status; ; two-level structural equation modelling; TIMSS; South Africa;

    Sammanfattning : Aim:This study aims to investigate the relationship between teacher qualification and characteristics, teacher instructional quality, students’ family socioeconomic background, and student mathematics achievement with the South Africa data from TIMSS 2015.Theory:The dynamic model of educational effectiveness, proposed by Creemers and Kyriakides (2008) in understanding variables within each level and across different levels related (such as student-level and classroom-level), and Input-Process-Outcome (IPO) model, proposed by Goe (2007) was used as the theoretical framework which leads the selection of variables and was operationalized with the achievement and contextual data available in South Africa TIMSS 2015 data. LÄS MER

  2. 2. Kan värdegrundsarbetet kommuniceras likvärdigt med kunskapskraven? : En vetenskaplig essä om sökandet efter en pedagogisk blick på utbildning som värdesätter människor som komplexa varelser och inte bara vissa mätbara delar av oss.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Niklas Soukka; [2019]
    Nyckelord :Basic values work; knowledge requirements; pedagogy of interruption; interculturality; intersectionality; majority culture; subjectification; qualification; socialization; uniqueness; action; self-esteem; learnification; Värdegrundsarbete; kunskapskrav; avbrottets pedagogik; interkulturalitet; intersektionalitet; majoritetskultur; subjektifiering; kvalificering; socialisation; unikhet; handlande; självkänsla; lärifiering;

    Sammanfattning : In my essay, I will explore how, as a primary teacher in a leisure home, I may try to communicate the value base we are to convey equal to the central content. It is in the sign of measurability that the school is now in the approach we applied to the students, that they have also begun to apply to themselves and their fellow human beings. LÄS MER

  3. 3. "De nya lärarna" -Politiska diskurser kring lärarideal i SvD:s och Aftonbladets ledarsidor under grundskolereformåret 1962 – en kritisk diskursanalys

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lydia Lundkvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the political discourses regarding ideals of the teacher profession in the Swedish newspapers Aftonbladet and Svenska Dagbladet in 1962. This is done through a critical discourse analysis of the editorial articles concerning school and teachers. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares arbete med barns rörelse utomhus : En intervjustudie om förskollärares uppfattning om barns rörelse i utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap; Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Carina Güngör; Lisra Elin Lundberg; [2019]
    Nyckelord :outdoor education; preschool; preschool-teachers views; physical activities; förskola; förskollärarperspektiv; rörelse; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore preschool-teachers views about children's outdoor physical activities. the purpose of the study was to investigate how preschool-teachers use physical activites in their daily work. Scientific research shows that physical activities are good for the motoric and the cognitive development. LÄS MER

  5. 5. "En tyst revolution" : Gymnasielärares syn på användning av olika perspektiv i historieämnet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Kajsa Fahlander; [2018]
    Nyckelord :Historiedidaktik; historieundervisning; perspektiv; ämnesplan; identitet; problematisering; tankeredskap; genusperspektiv; subjektifikation; emancipation;

    Sammanfattning : According to the steering documents from the Education administration (Skolverket), history in upper secondary schools should teach students to approach history from “different perspectives”. In this paper, I interviewed five history teachers regarding their interpretation of phrasing with regard to the subject of “perspectives”. LÄS MER