Sökning: "teacher quality"

Visar resultat 1 - 5 av 204 uppsatser innehållade orden teacher quality.

  1. 1. EDUCATIONAL QUALITY AND EQUITY IN SOUTH AFRICA: EVIDENCE FROM TIMSS 2015

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ernest Mensah; [2020-09-09]
    Nyckelord :educational quality; educational equity; teacher quality; instructional quality; teacher qualification; teacher confidence; ocisoeconomic status; ; two-level structural equation modelling; TIMSS; South Africa;

    Sammanfattning : Aim:This study aims to investigate the relationship between teacher qualification and characteristics, teacher instructional quality, students’ family socioeconomic background, and student mathematics achievement with the South Africa data from TIMSS 2015.Theory:The dynamic model of educational effectiveness, proposed by Creemers and Kyriakides (2008) in understanding variables within each level and across different levels related (such as student-level and classroom-level), and Input-Process-Outcome (IPO) model, proposed by Goe (2007) was used as the theoretical framework which leads the selection of variables and was operationalized with the achievement and contextual data available in South Africa TIMSS 2015 data. LÄS MER

  2. 2. TEACHER QUALITY AND PARENT EDUCATION: THEIR RELATIONSHIP TO STUDENT ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Azzah Alghamdi; [2020-09-08]
    Nyckelord :teacher quality; student achievement; parent education; Nordic; Gulf; TIMSS2015;

    Sammanfattning : Aim: The main aim of this thesis is to explore the relationship between studentmathematics achievement, teacher quality (educational level/ specialization)and parents’ educational level in Nordic and Gulf countries. Furthermore, thisthesis seeks to investigate interactions between teacher quality and parents’educational level in their relation to student mathematics Achievement. LÄS MER

  3. 3. DIGITALA LÄRRESURSER I MATEMATIK Vilka kompetenser använder läraren när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen?

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Charlotte Hedqvist Thorsson; [2020-09-01]
    Nyckelord :digital teknologi; digitala lärresurser; digitalisering; matematik; lärarens kompetens; TPACK;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to identify what knowledge, subjectrelated,pedagogical and technological teachers use when technology are integrated intomathematics teaching in order to support teaching and learning. Semistructuredinterviews have been used as a method for collecting data. LÄS MER

  4. 4. Att leda eller ledas : Förskollärarnas röst i det systematiska kvalitetsarbetet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Brunner Cederlund; [2020]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; pedagogiskt ledarskap; systematiskt kvalitetsarbete; autonomi; kvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla kunskap om hur systematiskt kvalitetsarbete realiseras av förskollärarna i relation till en lokal styrkedja. Utifrån ett läroplansteoretiskt perspektiv undersöks den transformering av policy-uppdraget som sker i en lokal styrkedja med ett flertal policy-aktörer. LÄS MER

  5. 5. Läsa utan böcker : En studie om lärarens arbete med och förhållningssätt till digitala verktyg som hjälpmedel för elever med lässvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Agnes Ekbrant; [2020]
    Nyckelord :Digital tools; digital skills; reading difficulties; Digitala verktyg; digital kompetens; lässvårigheter;

    Sammanfattning : The purpose of this survey is, among other things, to examine how teachers work with and how they relate to the use of digital tools as an aid for students with reading difficulties, what teachers think of their own digital skills and the advantages and disadvantages of using digital tools as a teaching aid. The National Agency for Education (2018) states that digital tools are today a large part of our society and thus have a great impact on our lives as well as the school. LÄS MER