Sökning: "teacher rating"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden teacher rating.

  1. 1. Den nya bildläraren : En studie kring bildlärarens möten med elevgrupper de tar över från en annan lärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Isabella Rating; [2020]
    Nyckelord :Bildlärare; ny lärare; bild; möte; elever; relationer;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka bildlärares erfarenheter av att börja arbeta på en ny skola. Vilka utmaningar de kan uppleva och om den tidigare bildlärarens arbetssätt påverkar deras möte med de elever de tar över. Studiens empiri består av tre enskilda semistrukturerade intervjuer med bildlärare som arbetar på högstadiet. LÄS MER

  2. 2. Lärares upplevelse av bedömning och betyg i grundsärskolan och gymnasiesärskolan

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Anna Rixman; Yvette Tholander; [2020]
    Nyckelord :Assessment; grades; dilemma perspective; primary school; upper secondary ´school; intellectual disability; compensatory perspective; critical perspective; Bedömning; betyg; dilemmaperspektiv; grundsärskola; gymnasiesärskola; intellektuell funktionsnedsättning; kompensatoriska perspektivet; kritiska perspektivet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att beskriva en grupp lärare i grundsärskolan och gymnasiesärskolan och deras upplevelser kring betyg och betygssättning, likvärdig bedömning samt om läroplanen upplevs anpassad för denna elevgrupp. I insamling av empirin har ett kvalitativt arbetssätt använts i form av semistrukturerade intervjuer med sju respondenter. LÄS MER

  3. 3. Att orka – eller inte orka? : En flermetodsstudie om elevers motivation och åtgärder för att öka den

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Amir Champari; [2020]
    Nyckelord :PBL; Problem Based Learning; Education; Motivation; The Revised Two Factor Study Process Questionnaire; Student Engagement Survey; Meaningfullness; Motivation; PBL; verklighetsbaserat lärande; meningsfullt lärande; didaktik;

    Sammanfattning : I detta utvecklingsarbete studerade författaren en årskurs två klass i en gymnasieskola skola i Helsingborg. Författaren har försökt öka motivationen för elevernas egna lärande under en egen konstruerad och hållen lektionsplanering. LÄS MER

  4. 4. More differences than similarities : A multiple case study of preschool education and care in Uganda

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Lina Sundström; [2019]
    Nyckelord :Preschool; quality; developing countries; special educational needs;

    Sammanfattning : This study about preschool education and care in four preschools, in Uganda, used a mixed-methods approach and a multiple-case study design. It investigated the preschools’ qualities, the resources available, the organisation, characteristics in regard to children with special educational needs and the preschools’ strengths, challenges and improvement needs. LÄS MER

  5. 5. Communicative Language Teaching in Practice : Function versus form in teacher trainees´ lesson plans

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Axel Sjöqvist; [2019]
    Nyckelord :communicative language teaching; teacher trainee; lesson planning;

    Sammanfattning : This paper sets out to explore to what extent teacher trainees at a university in southern Sweden are influenced by communicative language teaching (CLT) approaches that the Swedish national syllabus for English, LGR 11, advocates. In addition, reliabilities regarding the level of institution (Junior High versus High School) will also be explored. LÄS MER