Sökning: "teachers viewpoint"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden teachers viewpoint.

  1. 1. Promoting Democratic Values Through Fiction: A Study about the Use of Fiction in L2 Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Aiat Tabiei; Arwa Zeino; [2022]
    Nyckelord :critical literacy; democratic values through fiction; EFL classroom; steered discussions; secondary school; reading;

    Sammanfattning : This study suggests that fiction can be used not only for language acquisition, but also for discussing democratic values. In this qualitative study, the aim is to understand how teachers use fiction, what approaches they have and explore what types of tasks the participants combine when working with fictional texts. LÄS MER

  2. 2. En lärares syn på interaktivt lärande och begreppsutveckling ihistorieämnet

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)

    Författare :Emre Ekinci; Mohammed Esget; [2021]
    Nyckelord :Interactive learning; interactive teaching modules; pupils enjoyment; historical concepts; Literacy;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers understand interactive methods in history education in secondary and upper secondary school. The study is based on learning theories by Lev Vygotskij, John Dewey and Jean Piaget on how different interactive teaching methods can enhance pupils’ literacy. LÄS MER

  3. 3. Gitarrist och tjej - i dissonans? En kvalitativ studie om kvinnliga gitarristers erfarenheter av musikundervisning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alicia Jardine; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the experience of female guitar players in music education and their relationship with the instrument. 5 semi structured qualitative interviews were used to gather data. The data was then analysed from a social constructionist viewpoint through Connell et. al. LÄS MER

  4. 4. Blivande förskollärares syn på delaktighet i barns fria lek i förskolan : En kvalitativ studie om blivande förskollärares uppfattningar kring vuxnas delaktighet i barns fria lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Julia Neldin; Elin Sahlqvist; [2021]
    Nyckelord :free play; future preschool teacher; participation; pedagogical roles; the importance of play; blivande förskollärare; delaktighet; fri lek; lekens betydelse; pedagogiska roller;

    Sammanfattning : Syftet med våran studie är att undersöka vilken inställning blivande förskollärare har till pedagogers delaktighet i barns fria lek i förskolan. Vi syftar till att undersöka vilka erfarenheter de bär med sig samt vilka uppfattningar de har gällande hur delaktighet i barns lek påverkar leken och lärandet i den. LÄS MER

  5. 5. Multilingual Students’ Attitudes Towards Teachers’ Use of First Language in Second Language Teaching

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ann Vuille-dit-Bille; [2020]
    Nyckelord :Second language acquisition; first language; multilingual students;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to identify multilingual students’ attitudes towards teachers’ use of a first language in the second-language classroom. For the last decades, the number of children growing up in a multilingual environment has been increasing. LÄS MER