Sökning: "teaching material analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 388 uppsatser innehållade orden teaching material analysis.

  1. 1. TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEIVED POSSIBILITIES AND CHALLENGES AS STRUCTURING RESOURCES IN THE DIGITAL CLASSROOM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sofia Hedén; [2020-03-24]
    Nyckelord :Educational IT; Digital tools; Structuring resources; Possibilities; Challenges; Secondary school;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to explore possibilities and challenges in the digital classroom of a secondary school. More specifically the focus is on teachers’ and students’ perceived possibilities and challenges in classroom activities that are mediated by digital tools and what becomes significant structuring recourses in this interaction. LÄS MER

  2. 2. Hälsans betydelse i ämnet idrott och hälsa : En studie om hur lärare uppfattar hälsouppdraget i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Alexander Karapidakis; Leo Lubner; [2020]
    Nyckelord :health; physical education; health promotion; health education; health in school; physical education and health; salutogenesis; hälsa; idrott och hälsa; hälsa i skolan; hälsoperspektiv; kasam; salutogenes;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att förstå hur lärare inom ämnet idrott och hälsa uppfattar och förhåller sig till ämnets hälsouppdrag. Följande frågeställningar kommer att behandlas: Hur definierar och tolkar lärare hälsobegreppet? Hur tolkar och arbetar lärare med ämnets hälsouppdrag? Vad anser lärare om ämnets hälsouppdrag? Metod För att besvara studiens syfte och frågeställningar genomfördes intervjuer med utgångspunkt i en kvalitativ ansats. LÄS MER

  3. 3. Design för lärande i en pop-och rockensemble : En studie i en ensembles val av design med notation respektive inspelning som huvudsaklig resurs.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle; Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Benjamin Karlsson; Fredrik Miller; [2020]
    Nyckelord :Gehörsbaserad undervisning; Ensemblespel; Notläsning; Design för lärande; Gehörsspel; Inlärningsprocess; Inlärningsstilar;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine methods of learning two different songs with sight-reading and by ear as main resources in a pop- rock ensemble. To investigate this, we constructed a band rehearsal consisting of four college students, studying music. Their assignment was to learn two newly composed songs in the pop and rock genre. LÄS MER

  4. 4. Vad vill du lära dig? : Om hur elever utvecklar och visar kunskap i att redogöra för och kommentera innehåll i läromaterial för tyska

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Adam Forsström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The curriculum for modern languages provides the teacher with a range of opportunities to create educational content for the pupils in the Swedish upper-secondary school. How these possibilities are utilized by authors of educational material in German, with respect to the pupils’ perspective, is the focal point of this essay. LÄS MER

  5. 5. Diskursiva skrivuppgifters tillskrivna funktion : En analys av skrivuppgifter i läromedel för gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Fanny Valter Edström; [2020]
    Nyckelord :Diskursivt skrivande; läromedel; skrivuppgifter; skrivdidaktiska diskurser;

    Sammanfattning : Det finns olika sätt att se på skrivande och vad som bör betonas och fokuseras i skrivundervisning för att utveckla elevers skrivande. Ivanič (2004) har skapat ett teoretiskt ramverk med sex skrivdidaktiska diskurser som aktualiserar olika perspektiv på skrivundervisning. LÄS MER