Sökning: "teaching portfolio"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden teaching portfolio.
1. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER
2. "Våga släppa taget" : Det osäkra och det oväntade som potensial i bildundervisning.
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract My objective with this master's thesis is to contribute development both to the education for art-teachers and to art education primary and secondary school. This master thesis discusses three students’ different art-based processes in a visual project about sustainable site-specific design. LÄS MER
3. Pedagogisk skicklighet : bedömning vid anställningsförfarandet och dess betydelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och problem: Med åren har många statliga utredningar understrukit vikten av att högskolans undervisning skall ha en så god utformning som möjligt och att den skall ledas av väl kvalificerade lärare. För högskolor gäller det att finna rätt lärare som har förmågan att undervisa på ett sätt som passar dagens mer heterogena grupper med tanke på att studenterna fördubblats de senaste åren. LÄS MER
4. Co-Creative Learning - using IT to Visualise Progression (CIP) : En studie av former för systematiskt kvalitetsarbete på klassrumsnivå
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Syftet med studien är att dels att förstå hur systematiskt kvalitetsarbete kan se ut på klassrumsnivå och dels vad det innebär att tillämpa det utifrån elevperspektiv, och dels att jämföra hur elevernas måluppfyllelse utvecklats i jämförelse med en kontrollgrupp. Resultatet av detta har fört med sig att examensarbetet bidrar med ett föreslag på hur kvalitetsarbete kan ske på klassrumsnivå; här kallat Co Creative Learning - using IT to Visualise Progression (CIP). LÄS MER
5. Conocimientos y actitudes acerca de las metas de la metacognición en el aula de las lenguas extranjeras en una escuela sueca – Un estudio piloto
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Metacognition is one of the aims of the Swedish curricula in language teaching. This pilot study focuses on the implementation of this aim in a Swedish high-school. The teachers’ and the pupils’ attitudes towards the pupils’ metacognitive learning strategies and the reasons underpinning these attitudes are examined. LÄS MER