Sökning: "teaching tolerance"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden teaching tolerance.

  1. 1. Att undvika eller omfamna kontroverser : En intervjubaserad studie om lärares förhållningssätt till att undervisa omIsrael-Palestina konflikten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Nise Bilge; [2024]
    Nyckelord :Controversial issues; Israel-Palestine conflict; Teachers approaches; Social science studies;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how social science teachers teach about controversial issues with an emphasis on the Israel-Palestine conflict. The method applied is qualitative semi-structured interviews. The theoretical framework consists of Diana E. LÄS MER

  2. 2. Nya krav, gamla böcker : En studie av innehåll och framställningen relaterat till kunskapsområdet Sexualitet, samtycke och relationer i samhällskunskapsläroböcker för gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Torbjörn Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Textbooks; Social sciences; Gender and Queer theory; Critical discourse analysis; Heteronormativity;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to examine whether or not current textbooks in social sciences for the Swedish Gymnasium follow the criteria set up in the new subject area Sexuality, consent, and relationships (Sexualitet, samtycke och relationer), which was brought into the current curriculum for the Swedish Gymnasium at the start of the autumn semester 2022. The study is performed by examining what content related to Sexuality, consent, and relationships is presented in the textbooks, in what way, which discourses are influencing the books, and what effect this can have on the socio-cultural practice in the form of consequences for the teaching process. LÄS MER

  3. 3. Mångkulturell barnlitteratur : - Praktisera interkulturell pedagogik för att förverkliga interkulturellt lärande i svenskundervisningen i mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Michael Manzano Niegemann; [2022]
    Nyckelord :Multicultural literature; intercultural perspective; interculturality; the intercultural pedagogical perspective; intercultural learning and intercultural competence;

    Sammanfattning : Multicultural literature can sometimes act as a window, a mirror or a sliding glass door that introduces people to different worlds that are real or unreal, familiar, or strange. Through these windows, the reader gets an insight into the lives of others, inviting readers to reflect on their views and environment. LÄS MER

  4. 4. The different sides of religions : En intervjuundersökning fokuserad på kristna elevers upplevelse av kristendomens representation i religionsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Diyar Khider; [2022]
    Nyckelord :Christianity; religious education; students’ experience; Swedish school;

    Sammanfattning : The Swedish school system is one of the few school systems that offers non-confessional religious education. This type of education is particularly important in a society characterized by high diversity. LÄS MER

  5. 5. Öppna samtal om livsförståelser : Hur kan sådana motiveras inom ramen för religionsundervisningen

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Anna Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :aktionsforskning; religionskunskap; kunskapskrav; religionsdidaktik; livsförståelser; interkulturell religionsdidaktik;

    Sammanfattning : In this study I have used action research to analyse my own teaching in religious studies in two classes from upper secondary school. The study is based on seminars where students discuss the meaning of life. LÄS MER