Sökning: "technology based self service"

Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade orden technology based self service.

  1. 1. Communication Professionals as the Office Factotum: A Study of Emotional Labour and Well-Being in the Communication Profession

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Evelina Winberg; Jordan Thunell Idumwonyi; [2023-11-22]
    Nyckelord :communication professionals; emotional labour; emotional labour; job demands-resources theory; well-being;

    Sammanfattning : This thesis investigated the concept of emotional labour for communication professionals in an internal communication context. Recently, the well-being of communication professionals has caught public attention in Sweden since the communication practitioner is considered an office factotum or all-purpose servant with numerous responsibilities and activities and is frequently overwhelmed by their multifaceted work assignments. LÄS MER

  2. 2. What if…? – How AI Chatbots Could Reconfigure Grocery Shopping In-store

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hans Krugenberg; Kevin Ruf; [2023-07-03]
    Nyckelord :Digitalisation; Artificial Intelligence; Chatbots; Practice Theory; Retailing; Focus Groups;

    Sammanfattning : In the light of the rapid development of AI technology, this paper aims to explore how the integration of the novel application of an AI chatbot would reconfigure the practice of grocery shopping in brickand- mortar stores contributing to the trend of self-service. Based on a hypothetical scenario discussed in focus groups and drawing on practice theory, the study points out that, by adding this new element, the links between the elements of the practice would change, inducing a change in meaning from purely functional to more inspirational. LÄS MER

  3. 3. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  4. 4. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Digital bank; förtroende; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  5. 5. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER