Sökning: "technology readiness TR"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden technology readiness TR.

  1. 1. Obemannade butiker: Konsumenters inställning med fokus på teknologiska paradoxer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emil Zyka; Adam Olmårs; [2023]
    Nyckelord :Inställningar; Paradox; Obemannad butik; Technology Acceptance Model; Tehcnology Paradoxes; Technology Readiness;

    Sammanfattning : I takt med att samhället har digitaliserats har detaljhandeln utsatts för betydande förändring. I Sverige har de obemannade butikerna ökat och spås bli fler framöver. Framväxten av tekniker som digitala betalnings- och identifieringsmetoder ligger till grund för detta. LÄS MER

  2. 2. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnéa Nylén; Mathias Olsson; [2017]
    Nyckelord :Selfservice technology SST ; consumer decision making style CDMS ; technology readiness TR ; Självserviceteknologi SST ; Shoppingstil; CDMS ; Teknikmognad TR ;

    Sammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER

  3. 3. The Attitude Towards Social IR – A Study of Factors Influencing Swedish Companies’ Attitudes Towards Using Social Media for Investor Relations

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sammy Pergament; Sara Bernson; Camilla Savén; [2010]
    Nyckelord :Investor relations; social media; technology adoption model; attitudes; factors; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : PURPOSE The purpose of this thesis is to investigate why companies currently are not using social media for IR in Sweden. More specific, we are studying driving and inhibiting factors that are influencing Swedish companies to use, or not to use, this communication technology for IR. LÄS MER