Sökning: "tegnér"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade ordet tegnér.
1. «Det finnes mye følelser i fotball og fiske» : En kvalitativ oppgave om menns opplevelser i møte og i samtale med kompiser om vonde følelser og livskriser
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : In a world of expectations, prejudice and norms, it may be natural to think that there are people out there who find it difficult to be open, vulnerable and honest about how they feel and how they are doing. Being able to lean on a friend during difficult times sounds liberating and safe. LÄS MER
2. Exploring AI in Swedish E-commerce: A Qualitative Study on Factors Influencing AI Implementation and its Challenges
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This thesis focuses on the adoption of AI within e-commerce in Sweden. A qualitative approach was adopted, interviewing professionals working in the e-commerce sector. Results were presented using the Technology-Organization-Environment (TOE) framework. LÄS MER
3. Voices Once Lost : on Connexions in nineteenth century Swedish Geaticism
Master-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionenSammanfattning : This thesis studies how the early nineteenth century periodical Iduna, published by the influential Geatish Society from 1811 until 1844, portrayed and shaped their idea of Sweden’s past. Of particular interest to this thesis is how this past was narrated through the use of emotions and how these emotions functioned. LÄS MER
4. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER
5. Deep Reinforcement Learning for Card Games
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This project aims to investigate how reinforcement learning (RL) techniques can be applied to the card game LimitTexas Hold’em. RL is a type of machine learning that can learn to optimally solve problems that can be formulated according toa Markov Decision Process. LÄS MER