Sökning: "teknik attityd"

Visar resultat 1 - 5 av 341 uppsatser innehållade orden teknik attityd.

  1. 1. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med fetma

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Anna Lindqvist; [2024]
    Nyckelord :Fetma; övervikt; högt BMI; sjuksköterska; upplevelse; erfarenhet; attityd; uppfattning; omvårdnad; kvalitativ; svenska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fetma är en sjukdom som är vanligt förekommande i olika vårdkontext, vilken kan förekomma med eller utan samsjuklighet. Stigmatiseringen av personer med fetma förekommer bland annat i media, på arbetsplatser och i vårdsammanhang. Sjuksköterskor kommer frekvent att vårda denna patientgrupp. LÄS MER

  2. 2. “Nej, jag är inte skraj för ny teknik” : En kvalitativ studie om rekryterares känslomässiga upplevelse av AI inomrekrytering

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Filippa Elf; Elina Bende; [2024]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; sense-making; Technology Acceptance Model; TAM; Acceptance of AI; Artificiell intelligens; AI; meningsskapande; Technology Acceptance Model; TAM; Acceptans av AI;

    Sammanfattning : The rapid development of artificial intelligence has initiated debates regarding its eventual threats and opportunities in the labor market. There is currently an ongoing discussion about which jobs, within the HR-business, that could potentially be replaced by AI, with the recruiting profession being suggested as replaceable by AI. LÄS MER

  3. 3. Vilken riktning ska vi ta? : Användarupplevelse av vertikal skrollning i horisontella webbgränssnitt

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isak Gerre; Matilda Einarsson; [2024]
    Nyckelord :Horizontal scroll; Scrolling mechanism; Interaction technique; Attitude; Usability; User Experience; Horisontell skrollning; Skrollningsmekanism; Interaktionsteknik; Attityd; Användbarhet; Användarupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarpreferenser och utmaningar kopplade till horisontella gränssnitt som använder vertikala skrollningsmekanismer på webbplatser. I det snabbt föränderliga digitala landskapet ökar förekomsten av horisontella gränssnitt, särskilt på webbplatser som använder horisontella layouter samtidigt som de behåller traditionella vertikala skrollningsmekanismer. LÄS MER

  4. 4. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tilda Ekhamre; Elin Löfgren; Julia Vång; [2024]
    Nyckelord :Teorin om planerat beteende; köpintention; hållbarhet; miljöoro; attityder; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER