Sökning: "teknisk datavetenskap"

Visar resultat 11 - 15 av 114 uppsatser innehållade orden teknisk datavetenskap.

  1. 11. Improving the ecological validity of cognitive functions assessment through Virtual Environments : Results of a usability evaluation with healthy adults

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simone Tafaro; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Cognitive Impairment; Ecological Validity; Virtual Environments; Virtuell verklighet; kognitiv funktionsnedsättning; ekologisk validitet; virtuella miljöer;

    Sammanfattning : The early detection of mild cognitive impairment has the potential to significantly impact the lives of individuals who may be unaware of their cognitive decline. Such a condition can greatly affect their quality of life and ability to perform daily activities. LÄS MER

  2. 12. En jämställd IT-bransch: En förutsättning för teknisk utveckling : Hur kvinnliga nätverk för IT-kvinnor arbetar för att få en jämställd IT-utveckling.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Albulena Haliti; Syzana Hodza; [2023]
    Nyckelord :IT-branschen; Kvinnliga nätverk; Underrepresentationen av kvinnor; Teknikutveckling;

    Sammanfattning : Informationsteknikbranschen har en central inverkan på individer, organisationer och samhälle men förblir drabbad av en bestående ojämlikhet mellan män och kvinnor. Denna studie ämnar bidra med en förståelse för hur och varför tekniken och dess utveckling kan gynnas av jämställdhet. LÄS MER

  3. 13. Machine Learning to predict student performance based on well-being data : a technical and ethical discussion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucy McCarren; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Data Science; Learning Analytics; Maskininlärning; Data Science; Inlärningsanalys;

    Sammanfattning : The data provided by educational platforms and digital tools offers new ways of analysing students’ learning strategies. One such digital tool is the wellbeing platform created by EdAider, which consists of an interface where students can answer questions about their well-being, and a dashboard where teachers and schools can see insights into the well-being of individual students and groups of students. LÄS MER

  4. 14. Unga vuxnas attityder gentemot Instagrams algoritm och funktioner

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Alicia Rodén; Clara Eneqvist; [2023]
    Nyckelord :Social media; social media addiction; young women; beauty ideal; algorithms; Sociala medier; sociala medier beroende; unga kvinnor; skönhetsideal; algoritmer;

    Sammanfattning : A well digitalized world has contributed, in many ways, to a simpler and more communicative everyday life among people, both privately and through work. However, this societal structure of constantly being connected and active on social media has not only had a positive impact on people and their everyday lives. LÄS MER

  5. 15. The impact of integrating Artificial Intelligence into the video games industry. : A case study.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nele Bonn; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Machine Learning; Generative AI; Video Games; Gaming; Artificiell intelligens; Machine Learning; Generativ AI; TV-spel; Gaming;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence (AI) possesses the potential to profoundly reshape numerous established industries, including the video games industry. This transformative potential arises from algorithms that operate not only on a technical level, but also on a creative and artistic level, particularly with the advent of generative AI. LÄS MER