Sökning: "teknisk plattform"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden teknisk plattform.

  1. 1. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER

  2. 2. Designen leder vägen : En kvalitativ studie om att skapa positiv användarupplevelse och hög användarnytta vid uppgiftsorienterade informationssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mikael Jakobsson; Theodor Lindahl; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; User experience; Usability; Attention; Digital navigation; Visual hierarchy; The Kano modell; E-handel; Användarupplevelse; Användbarhet; Uppmärksamhet; Digital navigering; Visuell hierarki; Kanos modell;

    Sammanfattning : Ett faktum som inte går obemärkt förbi är den ständigt ökade e-handeln. E-handelnökar på många plan världsvitt. Både antalet e-handelsbutiker som tillkommerdagligen och antalet konsumenter som använder e-handeln genom att köpaprodukter eller tjänster blir bara fler. LÄS MER

  3. 3. A Study of Managers’ Competence Needs and Potential Benefits of an LMS at the Workplace

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Erik Olsson; [2022]
    Nyckelord :Managers’ competence needs; LMS at workplace; Attitudes towards LMS; workplace learning; Chefers kompetensbehov; LMS på arbetsplatsen; Attityder till LMS; Lärande på arbetsplatsen;

    Sammanfattning : Technical development creates new opportunities for technical solutions, but also places higher demands on both users and people who develop it. In addition, trends and organizational changes in the workplace constantly place new demands on employees. LÄS MER

  4. 4. En potentiell lösning för att kunna mäta en undervisningsmodells påverkan i en datalogikurs

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustaf Forsman; [2022]
    Nyckelord :Learning analytics; Blended Learning; Flipped classroom; Online; Videos; Computer Engineering Education; Lärande analys; Blandat lärande; Omvänt klassrum; Online; Videos; Datateknikutbildning;

    Sammanfattning : Inom den högre utbildningen är det fortfarande vanligt att använda traditionella undervisningsmetoder även om det finns andra metoder som går att tillämpa. En faktor som påverkar införandet av nya metoder är digitaliseringen. LÄS MER

  5. 5. Kaffedrickaren i fokus : ett visuellt koncept av en kaffebryggare för konsumenten

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Daniel Ebeling; [2022]
    Nyckelord :kaffe; bryggare; konsument; innovation; design; användare;

    Sammanfattning : As the company 3TEMP has been successful in offering high performing coffee makers within the professional sector, the time has come to design and introduce a coffee maker to the consumer market. A patented technical platform has been established for the current fleet of products which intends to act as the base for the potential consumer product. LÄS MER