Sökning: "telefonförsäljare"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet telefonförsäljare.
1. ÖKAT KONSUMENTSKYDD VID FÖRSÄLJNING PER TELEFON
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Konsumenter kan ofta anses vara i underläge i avtalssammanhang och behöver av den anledningen extra skydd. Idag blir många konsumenter uppringda i sina hem eller på sina mobiltelefoner av telefonförsäljare. Många konsumenter tycker att detta är jobbigt och provocerande. LÄS MER
2. Kommersialiseringen av känslor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vår uppsats behandlar ämnet känsloarbete. Känsloarbete är servicearbeten där de anställda måste hantera sina egna och kunders känslor. Dessa arbeten kan föra med sig en rad negativa aspekter och mängden forskning på området som har ägnats åt hur servicearbeten med låg status kan förbättras är mycket knapp. LÄS MER
3. Lön, utveckling eller arbetskamrater? En studie om arbetstillfredsställelse och arbetsprestation bland telefonförsäljare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Detta är en studie som behandlar arbetsmotivation och arbetsmotivationens förutsättningar bland olika kategorier av telefonförsäljare utifrån Herzbergs tvåfaktorsteori gällande hygien- och motivationsfaktorer. Studien belyser två övergripande frågeställningar. LÄS MER
4. Att motivera telefonförsäljare : - En undersökning med variabeln erfarenhet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Ofta hör man kollegor säga att de inte orkar eller att de inte är motiverade att prestera på jobbet. I denna studie har vi lärt oss att det inte räcker med att säga: ”Jo, du klarar av det”, en anställd behöver mer än så. För att motivera någon att utföra en uppgift krävs det att man ger personen en anledning till utförandet. LÄS MER
5. Personlighet och den evaluativa faktorn som prediktorer för arbetsprestation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Sammanfattning Det finns både beskrivande och värdeladdade aspekter av självskattningsformulär som mäter femfaktormodellen (FFM). Telefonförsäljare fick genomföra webbaserade personlighetstest med värdeladdade respektive neutrala items. Diskrepansen mellan dessa antas uppskatta en evaluativ faktor. LÄS MER