Sökning: "telefonrådgivning bemötande"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden telefonrådgivning bemötande.
1. Sjuksköterskors erfarenheter av vårdrelationer vid telefonrådgivning inom primärvården : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning inom eHälsa är ett växande fenomen i och med en allt mer åldrande befolkning och förändringar i demografin. Primärvårdens telefonrådgivning är den första kontakten med hälso- och sjukvården dit patienten ringer för att få hjälp och stöd. LÄS MER
2. Kvinnors behov av stöd från barnmorskan för att uppleva hälsa postpartum och underlätta övergången till föräldraskap
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Kvinnor kan bli påverkade i sin hälsa postpartum. Hälsan hos kvinnorna kan påverkas av orealistiska förväntningar på tiden postpartum, det sociala stödet, amningsrelaterade besvär och brist på kunskap. LÄS MER
3. Sjuksköterskors upplevelser av att bemöta unga vuxna med psykisk ohälsa via telefonrådgivning i primärvården : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: I primärvården arbetar både grundutbildade och specialistutbildade sjuksköterskor. Det finns behov av fördjupad förståelse om sjuksköterskors erfarenheter och upplevelser av bemötandet med unga vuxna med psykisk ohälsa via telefonrådgivning. Telefonrådgivning är en stor del av sjuksköterskornas arbete på vårdcentralerna. LÄS MER
4. Vad hade du på hjärtat? : - en systematisk litteraturstudie om kommunikation vid telefonrådgivning
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Introduktion: Hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon introducerades i Sverige på 30-talet. Efterfrågan på telefonrådgivning har ökat sedan dess. Målet är att uppringaren känner sig hörd och distriktssköterskan är trygg i sin bedömning. För att uppnå detta mål krävs en god kommunikation mellan de två. LÄS MER
5. Uppringares syn på telefonrådgivning : En deskriptiv litteraturstudie
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: I Sverige kan man nå legitimerade sjuksköterskor per telefon via 1177 och via vårdcentraler. Genom telefonrådgivning utför sjuksköterskor adekvata och välgrundade omvårdnadsbedömningar. Uppringaren vägleds utifrån samtalet till lämplig vårdnivå. LÄS MER