Sökning: "telefonrådgivning distriktssköterska"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden telefonrådgivning distriktssköterska.
21. Att samtala med personer som har oro och ångest – telefonrådgivning inom primärvård
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa är ett växande folkhälsoproblem och allt fler vårdsökande inom primärvården besväras av oro och ångest. Den första vårdkontakten sker i många fall med distriktssköterskor i telefonrådgivning. LÄS MER
22. Distriktssköterskans upplevelse av faktorer som kan påverka kommunikationen i telefonrådgivningen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Förutom kunskaper inom medicin och omvårdnad krävs det att distriktssköterskan i telefonrådgivningen har god förmåga till kommunikation. Studiens syfte var att undersöka distriktssköterskans upplevelse av faktorer som kan påverka kommunikationen i telefonrådgivningen. LÄS MER
23. Barn som anhöriga och unga omsorgsgivare : Kvalitativ intervjustudie utifrån ett distriktssköterskeperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: Barn som lever med anhörig som lider av psykisk eller fysisk sjukdom eller annan funktionsnedsättning är en utsatt grupp som riskerar att drabbas av psykisk ohälsa. Genom identifiering av barn som lever i dessa familjer kan stödinsatser sättas in. LÄS MER
24. Hur webbaserat beslutstöd används i telefonrådgivning på vårdcentral : Telefonsjuksköterskors erfarenheter av beslutstödet
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Telefonsjuksköterskors arbetsuppgifter är att råda, stötta och göra bedömningar i en komplex situation. Studier har gjorts på telefonsjuksköterskors erfarenhet i telefonrådgivning men få har inkluderat observation. LÄS MER
25. Distriktssköterskors erfarenheter av att kommunicera via telefonrådgivning i primärvården
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Telefonrådgivning är ett stort område inom hälso- och sjukvård. Syftet med studien var att beskriva distriktssköterskors erfarenheter av att kommunicera via telefonrådgivning inom primärvården. LÄS MER