Sökning: "telekombolag"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet telekombolag.

  1. 1. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Aleksandar Milutinovic; Fabian Henriksson; Linus Berglind; [2021-11-23]
    Nyckelord :Customer relationship management; kundhantering; affärssystem; CRM-system; förändringsarbete; kundtjänst;

    Sammanfattning : Till följd av en allt mer expanderande tjänstesektor har större vikt lagts i att bibehålla och fodra för kundhantering och långvariga kundrelationer. För detta har idag många organisationer utvecklat strategier för customer relationship management (CRM). LÄS MER

  2. 2. Ökad resurseffektivisering inom IT & telekombranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Koray Köylüoglu; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världens resurser är hotade och den nuvarande linjära modellen är inte hållbar. Den växande befolkningen kombinerat med den ökande konsumtionen av elektroniska enheter leder till att vi förbrukar planetens resurser allt snabbare. Detta har resulterat i att elavfall idag är den snabbast växande avfallskällan i Europa. LÄS MER

  3. 3. Churn inom SaaS : En fallstudie om betydelsefulla kundattribut inom ett SaaS-företag med B2B kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Filip Jonson; Love Hedvall; [2021]
    Nyckelord :Churn; SaaS; CRISP-DM; General customer attributes; Behavioral customer attributes; Churn; SaaS; CRISP-DM; Generella kundattribut; Beteendekundattribut;

    Sammanfattning : Software as a service (SaaS) är en affärsmodell som syftar till att användaren prenumererar på en mjukvara Mjukvaran levereras över internet vilket medför att användaren inte behöver tänka på mjukvaruuppdateringar och driftunderhåll av servrar. Churn innebär att användaren avslutar sin prenumeration hos ett företag och därmed slutar vara kund. LÄS MER

  4. 4. IFRS 15 - En kvantitativ undersökning av påverkan på nettoomsättning för telekombranschen i Europa

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michael Yachouh; Albin Forsman; [2020-09-03]
    Nyckelord :IFRS 15; IAS 18; IAS 11; Intäkter; Redovisning; Femstegsmodellen; Intäktserkännande; telekombranschen; telekombolag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Redovisning av intäkter har en avgörande roll i finansiella rapporter eftersom de ofta utgör grunden för investeringsbeslut. Intäktsredovisning varit ett omdebatterat problem med avseende till flertalet skandaler kring intäktsredovisning. LÄS MER

  5. 5. Innovation Measurement as a Tool for Innovation Capability : A Qualitative Case Study on the Role ofInnovation Measurement within the SwedishTelecom Sector

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Majken Domicelj; Karolina Strömberg; [2020]
    Nyckelord :Innovation capability; innovation measurement; service innovation; telecommunications industry; Innovationsförmåga; innovationsmätning; tjänsteinnovation; telekommunikation;

    Sammanfattning : Innovation measurement is one of the most essential aspects in building innovation capability as it allows organisations to capture their current innovation capabilities and understand where they need to direct their efforts to improve. Further, measuring the innovation capability enables a data driven and insightful steering management. LÄS MER