Sökning: "telekombolag"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet telekombolag.
1. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Till följd av en allt mer expanderande tjänstesektor har större vikt lagts i att bibehålla och fodra för kundhantering och långvariga kundrelationer. För detta har idag många organisationer utvecklat strategier för customer relationship management (CRM). LÄS MER
2. Ökad resurseffektivisering inom IT & telekombranschen
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Världens resurser är hotade och den nuvarande linjära modellen är inte hållbar. Den växande befolkningen kombinerat med den ökande konsumtionen av elektroniska enheter leder till att vi förbrukar planetens resurser allt snabbare. Detta har resulterat i att elavfall idag är den snabbast växande avfallskällan i Europa. LÄS MER
3. Churn inom SaaS : En fallstudie om betydelsefulla kundattribut inom ett SaaS-företag med B2B kunder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Software as a service (SaaS) är en affärsmodell som syftar till att användaren prenumererar på en mjukvara Mjukvaran levereras över internet vilket medför att användaren inte behöver tänka på mjukvaruuppdateringar och driftunderhåll av servrar. Churn innebär att användaren avslutar sin prenumeration hos ett företag och därmed slutar vara kund. LÄS MER
4. IFRS 15 - En kvantitativ undersökning av påverkan på nettoomsättning för telekombranschen i Europa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Redovisning av intäkter har en avgörande roll i finansiella rapporter eftersom de ofta utgör grunden för investeringsbeslut. Intäktsredovisning varit ett omdebatterat problem med avseende till flertalet skandaler kring intäktsredovisning. LÄS MER
5. Innovation Measurement as a Tool for Innovation Capability : A Qualitative Case Study on the Role ofInnovation Measurement within the SwedishTelecom Sector
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Innovation measurement is one of the most essential aspects in building innovation capability as it allows organisations to capture their current innovation capabilities and understand where they need to direct their efforts to improve. Further, measuring the innovation capability enables a data driven and insightful steering management. LÄS MER