Sökning: "television commercials"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden television commercials.

  1. 1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  2. 2. Vad innebär säkerhet? : En visuell diskursanalys av Försvarsmaktens konstruktion av hot

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Bark; [2023]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; securitzation; gender; rights and freedoms; diversity; communication; threat;

    Sammanfattning : The purpose of this essay has been to identify and examine how the Swedish Armed Forces (SAF) create and form potential threats through the use of television commercials. Through a method of visual discourse analysis, commercials carried out by the SAF between 2015 and 2017 have been analyzed to identify and understand how the SAF talks about security and creates potential threats. LÄS MER

  3. 3. "Help your parents see that you're right and they're wrong" : En kritisk diskursanalys av Oatlys reklamkampanj Help Dad

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna von Ahn; [2023]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; discourse; interdiscursivity; Oatly; advertising campaign; woke marketing; woke-washing;

    Sammanfattning : The aim for this study is to research Oatlys advertising campaign Help Dad from the perspective of how their values concerning sustainability are shown through the campaign. Based on the findings and result of the analysis, a discussion is held on if and how Oatly create discussions within society. LÄS MER

  4. 4. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  5. 5. Cars in Sweden's Cinema & Television : AI-Guided Research of Automobiles in Sweden’s Images from 1950-1980

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Filmvetenskap

    Författare :Maximilian Steck; [2021]
    Nyckelord :archive; AI; cars; cultural memory; digital humanities; film; New Cinema History; object detection; speech recognition; Swedish film; oil crisis; H-Day; Archiv; Künstliche Intelligenz; KI; Filmwissenschaft; Medienwissenschaft; Film; Schweden; Schwedischer Film; Auto; Repräsentation; Wilde Erdbeeren; arkiv; artificiell intelligens; svensk film; bil; minne; representation; oljekris; dagen H; Smultronstället; 映画学; スウェデン; スウェデンの映画; AI; ; 歴史; オイルショック; 野いちご; ダゲン・H;

    Sammanfattning : This research project centers around cinematic and societal representation of the automobile in post-war Swedish cinema and television. Due to political neutrality during World War II, Sweden’s economy benefited from an extensive surplus immediately after Germany’s capitulation in 1945. LÄS MER