Sökning: "telia företag"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden telia företag.
1. Gröna obligationer. En studie om hur fem svenska företag rapporterar i linje med Green Bond Principles vid upplåning genom gröna obligationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : 2008 ställdes den första gröna obligationen ut. Sedan dess har marknaden för gröna obligationer vuxit sig stor och representerar idag ett alternativt sätt att låna upp kapital. LÄS MER
2. Greenwashingskandalens påverkan på hållbarhetrapporteringen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : rågorna kring företagens påverkan på klimatet, samhället och ekonomin blir allt viktigare. Även frågan gällande vad det leder till för konsekvenser när företag använder sig av okontroversiella metoder för att hänga med i utvecklingen och för att möta intressenternas intresse. LÄS MER
3. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER
4. Telia – företaget som tar ansvar för Agenda 2030? En analys av Telias hållbarhetsarbete i förhållande till de 17 globala målen.
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : I en tid då företag avkrävs mer ansvar och deras hållbarhetsinitiativ (socialt, ekonomiskt och miljömässigt) granskas i större utsträckning undersöker denna uppsats hur FN:s nya globala mål för hållbar utveckling påverkar företagens arbete. Uppsatsen består huvudsak-ligen av en studie där Telia Company och deras arbete för Förenta Nationernas (FN) 17 globala mål för hållbar utveckling studeras. LÄS MER
5. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER