Sökning: "telia varumärke"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden telia varumärke.

  1. 1. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Filip Karlsson; Forser Benjamin; [2020]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkesidentitet; sociala medier; marknadsföringskommunikation;

    Sammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER

  2. 2. Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Robin Karlsson; Jenny Hübinette; [2011]
    Nyckelord :Customer based brand equity; Telecom industrie; Synergistic effect; Value creation; Brand; Consumer surplus; Product brand; Corporate brand; Brand loyalty; Kundbaserat brand equity; Telekombranschen; Synergieffekter; Värdeskapande; Consumer surplus; Produktvärumärke; Företagsvarumärke; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. LÄS MER

  3. 3. Varumärket – ett utnyttjat mervärde i telekombranschen? : - En studie i varumärkeslöfte och varumärkesleverans

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emanuel Lantz; Sandra Ryman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att ett företag levererar en produkt som tillfredställer kunden är grunden för all affärsverksamhet. Om kunden inte blir tillfredställd kommer kunden med högsta sannolikhet att byta företag och köpa produkten någon annanstans. Men det finns även ett mervärde som företag kan erbjuda sina kunder. LÄS MER