Sökning: "teliasonera ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden teliasonera ekonomi.

  1. 1. IT-infrastruktur inom Serversystem

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Daniel Bardun; Björn Delin; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : IT-infrastrukturen hos företag växer ständigt och blir därmed även mer komplex och svårhanterlig. I och med detta uppstår det ibland problem som på ett eller annat sätt måste behandlas. Vissa av dessa problem är så kallade incidenter som rapporteras in, antingen internt eller från företagens kunder. LÄS MER

  2. 2. Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Robin Karlsson; Jenny Hübinette; [2011]
    Nyckelord :Customer based brand equity; Telecom industrie; Synergistic effect; Value creation; Brand; Consumer surplus; Product brand; Corporate brand; Brand loyalty; Kundbaserat brand equity; Telekombranschen; Synergieffekter; Värdeskapande; Consumer surplus; Produktvärumärke; Företagsvarumärke; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. LÄS MER

  3. 3. Precisionsmarknadsföring : Framtiden ger inte utrymme för gissningar

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Karolina Arvidsson; Anna Palmér; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; precisionsmarknadsföring; precision marketing; beslutstöd; dataanalys;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel:                     Precisionsmarknadsföring - Framtiden ger inte utrymme för gissningar                                                                                                         Författare:                                                                  Karolina Arvidsson och Anna Palmér   Handledare:                                                                  Navid Ghannad   Nivå:                                                                  Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 Hp. VT 2011   Nyckelord:                     Precisionsmarknadsföring, beslutstöd, dataanalys   Problemformulering:                     1. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisning : En studie av hur statliga företag efterföljer GRI:s senaste riktlinjer G3

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Asuman Köylüoglu; Menekse Yigin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ställs allt mer krav på att företagen ska ta ett större ansvar när det gäller sociala och miljömässiga frågor istället för att enbart fokusera på de ekonomiska aspekterna. Den 1 januari 2008 kom lagkravet om att statliga företagen ska upprätta en hållbarhetsredovisning enligt GRI:s riktlinjer. LÄS MER

  5. 5. Förtroendearbetstid - Heaven or Hell? : en fallstudie på TeliaSonera

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Kristin Olsson; Anna-Lena Wallin; [2010]
    Nyckelord :empowerment; communication; leadership; motivation; förtroendearbetstid; TeliaSonera; empowerment; kommunikation; ledarskap; motivation; förtroendearbetstid; TeliaSonera;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att undersöka om friare medarbetarskap, så som exempelvis TeliaSoneras arbetssätt med förtroendearbetstid, är en god väg att gå för att styra framtidens organisationer. Vi vill undersöka om det utgör ett hot eller en möjlighet för ledarna, medarbetarna och för företaget i sig att arbeta på ett sådant sätt. LÄS MER