Sökning: "tematiskt arbete i svenska och matematik"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden tematiskt arbete i svenska och matematik.
1. Students’ and teachers’ experiences of distance teaching of mathematics in Swedish upper secondary schools
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As technological advancements and improvements are made, the concepts of school digitalization and distance teaching become increasingly interesting and relevant. While distance teaching has existed for over a decade, it was not commonly practiced until the global pandemic 2020 where schools all around the world decided that teaching would be conducted remotely reduce the risk of spreading COVID-19. LÄS MER
2. Tematiskt arbete : En studie om hur man skapar ett tematiskt arbete
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Arbetet handlar om att med hjälp av litteratur och forskning hitta fördelar och nackdelar med ett tematiskt arbetssätt. Utifrån dessa fördelar och nackdelar har vi sedan skapat en planering för ett tematiskt arbete som vi valt att kalla ”Naturen omkring oss”. LÄS MER
3. Tematiskt arbete med matematik i fokus- en intervjustudie med pedagoger och elever i årskurs f-5
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Tematiskt arbete är en ämnesintegrerande arbetsmetod som blir allt vanligare i den svenska skolundervisningen. I denna studie undersöks hur pedagoger och elever arbetar med metoden samt deras syn på densamma. Syftet med denna undersökning är att få en bild av hur pedagoger och elever upplever tematiskt arbete med fokus kring matematiken. LÄS MER
4. Tematiskt arbete med matematik i fokus – en intervjustudie med pedagoger och elever i årskurs f-5
Kandidat-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Tematiskt arbete är en ämnesintegrerande arbetsmetod som blir allt vanligare i den svenska skolundervisningen. I denna studie undersöks hur pedagoger och elever arbetar med metoden samt deras syn på densamma. Syftet med denna undersökning är att få en bild av hur pedagoger och elever upplever tematiskt arbete med fokus kring matematiken. LÄS MER