Sökning: "teoretisk referensram examensarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden teoretisk referensram examensarbete.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. Finns det en framtid för marknadsförare? - En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Finns det en framtid för marknadsförare? – En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi Universitet: Lund Universitet, Campus Helsingborg Ämne/kurs: KSMK65 - Examensarbete för kandidatexamen, 15 högskolepoäng Författare: Emma Blomstedt och Milka Daniel Handledare: Ola Thufvesson Syfte: Studien syftar till att undersöka hur digitala marknadsförare upplever att AI påverkar deras yrkesroll samt om användningen av AI har upplevts påverka marknadsförares autonomi. Frågeställningar: (1) Vilka upplevda effekter har AI på den digitala marknadsförarens yrkesroll? (2) Hur upplever digitala marknadsförare att AI-teknik påverkar deras autonomi? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER
3. Bakom anfallen: Att hantera livet med epilepsi : en litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Epilepsi är en kronisk sjukdom i hjärnan som drabbar cirka 50 miljoner personer runt om i världen. Sjukdomen kännetecknas av återkommande anfall. Stigmatisering och diskriminering är förekommande vilket kan göra att personer med epilepsi inte kan delta fullt ut i den sociala aspekten. LÄS MER
4. Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Seminariedatum: 2022-06-03 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Sebastian Palmgren, Jonathan Markl Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Elbilar, Replikation, Bundling, Experiment, Köpintention Forskningsfråga: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Syfte: Denna studie är en typ II replikering som ämnar att förklara hur, och om, bundling påverkar köpintentionen för potentiella användare av elbilar. Teoretisk referensram: Det teoretiska ramverket i studien utgörs av teorier kring bundling, innovationsspridningsteorin och köpintentionen. LÄS MER
5. Vinna utan att försvinna - En kvalitativ studie om atleters varumärkesassociationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Vinna utan att försvinna Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Emil Berentsen, Filip Pihl, Jonathan Höglund Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Athlete Branding, Atleter, Varumärke, Associationer, Varumärkeskrock Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenters associationer till en atlets varumärke av händelser som står i konflikt med atletens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters associationer till en atlets varumärke påverkas av händelser som står i konflikt med atletens existerande varumärkesimage. Teoretisk referensram: Customer Based Brand Equity Model, Model of Athlete Brand Image, Varumärkesassociationer. LÄS MER