Sökning: "teoretisk referensram service management"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden teoretisk referensram service management.
1. Transporter och vägen till en grönare framtid
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Transporter och vägen till en grönare framtid - En kvalitativ studie ur ett tillverkningsföretags perspektiv Nivå: Kandidatuppsats i Logistics Service Management, VT 2023 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Syfte och frågeställning: Studiens syfte är att undersöka hur ett tillverkande företag inom byggindustrin ställer krav på transporter och transportörer utifrån de ökade hållbarhetskraven. Även hur valbeteendet förändras till följd av ökade krav och lagar från diverse intressenter. LÄS MER
2. Kvalitetsarbete i vården : Skillnaden i kvalitetsarbetet inom offentlig och privat verksamhet – sektor vård och omsorg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Sveriges vård och omsorg har sviktat de senaste åren vilket har gjort att frågan om vilken vårdleverantör en kund ska välja uppmärksammats. Det finns olika faktorer som har en inverkan på kundens val, bland annat förtroende och kvaliteten för tjänsten. Där kommer valet mellan offentlig och privat vård in. LÄS MER
3. Strategier vid kompetensbrist : Hur leverantörer i fordonsindustrin arbetar för att säkra sin kompetens i omställning
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Studien har syftat till att bidra med kunskap om hur leverantörer inom fordonsindustrin arbetar med strategisk kompetensförsörjning för att hantera de pågående omvärldsförändringarna inom fordonsindustrin. Fordonsindustrin genomgår för närvarande en omfattande förändring med teknikutveckling och förändrade förutsättningar, vilket påverkar behovet av kompetens och hur industrin arbetar med sin kompetensförsörjning. LÄS MER
4. "Utan dem - inget oss" : Att leda säsongsanställda under turismbranschens mest intensiva veckor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ledare inom turismbranschen går tillväga för att möta olika behov hos sin säsongsanställda personal, med intentionen att öka arbetstillfredsställelse och frambringa positiva arbetsprestationer. Meningen med detta är att det ska generera god kundservice med hög kundnöjdhet, vilket är avgörande för företagets mål och fortlevnad. LÄS MER
5. Effektiviserad lagerhantering av reservdelar för minskad kapitalbindning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Spare parts are, for many companies, a complex product to logistically handle. This is in part due to the varying characteristics and sporadic demand patterns of spare parts. Obstacles can often arise when companies utilize the same approach to their spare parts stock as they do with their general warehouse manufacturing inventory. LÄS MER