Sökning: "teoretisk referensram service management"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden teoretisk referensram service management.
11. Ledarskap - Ett enkelt begrepp? - En kvalitativ studie om framställningen av ledarskap, medarbetare och kontexter i managementlitteratur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: “Ledarskap- Ett enkelt begrepp?” - En kvalitativ studie om framställningen av ledarskap, medarbetare och kontexter i managementlitteratur. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, Vårterminen 2013. LÄS MER
12. Att leda i förändring : – En fallstudie av intern styrning under en större förändringsprocess
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : I samband med avregleringen av den svenska postmarknaden är PostNord AB ett företag som de senaste decennierna stått inför många utmaningar. Syftet med denna studie är att studera PostNords interna styrning under en större omorganisation. LÄS MER
13. Personlig och effektiv service
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: ”Personlig och effektiv service” – Hur hanterar kabinpersonalen relationen mellan effektivitet och personligt servicemöte? Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Li Gustavsson & Caroline Svensson Handledare: Malin Espersson Nyckelord: Effektivitetslogiken, servicelogik, rutiner, servicemötet, sanningens ögonblick, handlingsfrihet, känslor, roll, kabinpersonal Problemformulering: Delar av serviceindustrin tycks utgå från två motstridiga inriktningar, nämligen effektivitets- och servicelogiken. Teorin pekar på att dessa logiker strävar mot två motsatta riktningar. LÄS MER
14. Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01, Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Sofie Fredriksson & Sara Thorén Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Upplevt stöd, ledarskap, chefskap, relationer, medledarskap, frontpersonal Problem: Frontpersonal kan genom bra servicemöten med kunder skapa relationer som kan leda till framgång i serviceverksamheter, och chefer tycks ha en roll i att påverka medarbetarnas prestation. Utifrån detta är det motiverat att undersöka vilken betydelse chefer har i att stödja sina medarbetare, samt hur stöd för frontpersonal utformas i relationerna mellan chefer och medarbetare. LÄS MER
15. Att leda konsulter - tre vägledande principer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. LÄS MER