Sökning: "teoretisk referensram service management"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden teoretisk referensram service management.

  1. 21. Individers upplevelser av en IT-relaterad förändringsprocess : En fallstudie på Nordea

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Markus Lannsjö; Mathias Jukkola; Fredrik Ährlig; [2008]
    Nyckelord :Förändringsprocess; IT-relaterad; Nordea; kassasystem.;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problemdiskussion Ämnet förändringar behandlas flitigt inom organisationsteorin, däribland vikten av att de som ytterst påverkas av förändringen i fråga informeras om den och de fördelar som den innebär, samt involverandet av dessa personer i förändringsprocessen, genom till exempel ett adekvat utbildningsarbete, för att undvika skepsis och oro. Nordea Bank AB är i färd med att införa ett nytt informationssystem på sina kontor i Sverige, detta i form av ett nytt kassasystem: Teller. LÄS MER

  2. 22. Varumärkets olika ansikten. - Varumärkesskapande inom tre kontexter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maral Sohrabi Mobarakabadi; Ann Thekkethala; [2007]
    Nyckelord :kontexter; aktörer; varumärke; uppfattningar; framställningar; interaktioner; konsumtion; blogging; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fallstudie: Swedbank Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke kan framställas inom tre olika kontexter. Denna studie kommer att fokuseras kring aktörerna företag och konsument inom den interna företagsmiljön samt den fysiska och virtuella tjänstemiljön. LÄS MER