Sökning: "teoretiska perspektiv konst"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden teoretiska perspektiv konst.
1. Samhällskunskapsundervisning och nationalism : En studie om fyra lärares erfarenheter, begreppsanvändning och didaktiska överväganden i undervisning om nationalism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna studie undersöker hur fyra gymnasielärare i samhällskunskap reflekterar över nationalism i deras undervisning. Fenomenet nationalism går att förstå som ett såväl snävt som brett begrepp och i denna studie intervjuas lärarna om hur de upplever att nationalism förekommer i deras undervisning som kunskap, perspektiv, fenomen och didaktisk utmaning. LÄS MER
2. Kriskommunikation ur ett barnrättsperspektiv : En kvalitativ studie utifrån webbplatsen Lilla Krisinfo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har syftat till att nå ökad kunskap om hur myndigheter kan utveckla sin kriskommunikation med barn i åldern 12-13 år, utifrån ett barnrättsperspektiv. Webbplatsen Lilla Krisinfo har utgjort ett exempel för studien. LÄS MER
3. Gatukonstens roll i stadsmiljön : En etnografisk studie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Abstract The purpose of this essay is to examine the role of street art in modern cities. In order to explore this we’ve chosen Berlin as our case study, particularly the districts Friedrichshain, Kreuzberg and Prenzlauer Berg. Our chosen method is ethnography. LÄS MER
4. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
5. Intern reflektion om hållbarhet : En fallstudie om hur medarbetare upplever hållbarhet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Hållbarhetskonceptet utvecklades som svar på intressenternas krav och alla intressenter är viktiga, men medarbetarna är bland de viktigaste i att föra företags hållbarhetsarbete framåt. Tidigare forskning på medarbetarnas uppfattning om hållbarhet i den kvalitativa vetenskapliga kontexten är däremot inte väl utforskad. LÄS MER