Sökning: "teoretiskt bidrag"
Visar resultat 21 - 25 av 292 uppsatser innehållade orden teoretiskt bidrag.
21. Den avgörande balansen i konsumenters vardag : En kvalitativ studie gällande faktorer som formar unga vuxnas attityder till personligt riktad marknadsföring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den utveckling av teknologin som har dominerat de senaste årtionden har bidragit till ett ökat användande av internet samt sociala medier. Unga personer växer idag upp i en digitalt integrerad miljö. LÄS MER
22. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER
23. Gröna gummor och kriminella entreprenörer : En kvalitativ intervjustudie om kvinnors roll inom kriminella nätverk
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att utforska kvinnors roll inom de kriminella nätverken. Studien ämnar belysa kvinnornas agens och inflytande såväl som deras offerskap och utsatthet inom gängen. Utöver nätverkskriminella kvinnors perspektiv så behandlar även studien myndigheter, forskare och yrkesverksammas perspektiv. LÄS MER
24. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER
25. Lärande av och genom forskning i lokala FoU projekt : Att skapa kunskap i samspel mellan forskning och praktik
Master-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : The aim of this study is increased insight and understanding of how learning from research to practice is working theoretically and experienced by participants. Research questions are: 1. What does learning from research mean, from a theoretical perspective? 2. LÄS MER