Sökning: "teori och praktik marknadskommunikation"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden teori och praktik marknadskommunikation.

  1. 1. Marknadskommunikation: -En jämförande studie mellan teori och praktik med fokus på det mindre företaget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktor Olsson; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; kommunikation; identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Kandidatuppsats inom Service Management Titel: Marknadskommunikation: En kvalitativ undersökning av marknadskommunikation för det mindre detaljhandelsföretaget. Författare: Patrik Bengtsson, Viktor Olsson och Jakob Redlund Termin och år: VT09 Kursansvarig institution: Institutionen för Service Management, Helsingborg Handledare: Jesper Falkheimer och Charlotte Simonsson Nyckelord: Profil, image, identitet, marknadsföring, detaljhandel, hemsida och kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lana Vikor; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Miljön för annonsering och reklam har förändrats. Människor har blivit alltmer exponerade till reklam och har därför blivit alltmer skeptiska och trötta på den. LÄS MER