Sökning: "teori tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden teori tjänsteföretag.
1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER
2. Distansarbete på ett tjänsteföretag: Utmaningar och möjligheter i en föränderlig arbetsmiljö
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19 pandemin som både påverkade människor och företag. På grund av restriktioner från Folkhälsomyndigheten tvingades företag i Sverige att ställa om till att arbeta på distans. LÄS MER
3. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER
4. Varför lämnar fastighetsmäklare yrket? : En studie om varför fastighetsmäklare väljer att lämna yrket inom fem år
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Bakgrund: Fastighetsmäklaren är en oberoende part mellan köpare och säljare och har flera viktiga uppgifter under en försäljningsprocess. För att bli en registrerad fastighetsmäklare krävs i skrivande stund en högskoleutbildning på minst 120 högskolepoäng samt 10 veckors praktik, men utbildningskraven kommer under de närmaste åren att bli högre. LÄS MER
5. Kaizen på tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Kaizen har sedan 1970-talet möjliggjort för företag att arbeta med ständiga förbättringar. Ständiga förbättringar syftar till allt ett företag gör för att göra morgondagens arbete bättre. Kaizen är en kundfokuserad teori och vill därför utveckla företaget i ett mer kundorienterat synsätt. LÄS MER