Sökning: "teorier förändringsarbete"

Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade orden teorier förändringsarbete.

  1. 21. The Role of Professional Identity in Digital Transformation : The Case of Heavy Equipment Operators in the Swedish Earth-Moving Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robin Wänlund; Bobby Zhou; [2021]
    Nyckelord :Professional identity; Change management; Digital transformation; Earth-moving contractor; Heavy equipment operator; Professionell identitet; Förändringsarbete; Digital transformation; Maskinentreprenad; Maskinförare;

    Sammanfattning : Digital transformation has become a hot topic both amongst practitioners and researchers. However, a vast majority of industries are struggling with collecting the benefits from digital transformation, and the Swedish earth-moving industry is no exception. LÄS MER

  2. 22. Change Management : A clarification of the gap between ChangeManagement practice and research

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Zewar Bahadin; [2020]
    Nyckelord :Change; Management; Organizational; Leadership; Business; Successful; Process; Activity; Approach; Aspects; Enabler; Factor; Framework; Guideline; Method; Model; Practice; Technique; Tool; Förändringsarbete; Förändringsledning; Förändring; Organisation; Ledarskap; Företag; Framgångsfaktor; Process; Aktivitet; Approach; Strategi; Aspekt; Möjliggörande; Faktor; Ramverk; Riktlinje; Metod; Modell; Teknik; Verktyg;

    Sammanfattning : Change Management (CM) plays a key role to manage an individual, a group, or an organization from a current state to a desired future state. The purpose of CM is to promote and support activities and actions to higher productivity levels and higher adoption rates simultaneously as stakeholder’s commitment, comfort, and confidence increase in e.g. LÄS MER

  3. 23. I kölvattnet av MeToo : En kvalitativ studie om förändringsarbete kring sexuella trakasserier inom socialt arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbete

    Författare :Sena Kiziltas; Jessica Lagbo Jernestrand; [2020]
    Nyckelord :MeToo; Change Management; Sexual Harassment; Social Work; MeToo; Förändringsarbete; Sexuella Trakasserier; Socialt arbete;

    Sammanfattning : This study aims to research change management in routines to prevent and respond to sexual harassment in workplaces for social work after the MeToo movement in 2017. Another aim is to discuss how these changes were implemented and communicated to the employees of the studied workplaces and how the informants in this study have perceived these changes and their results. LÄS MER

  4. 24. Betydelsefulla faktorer vid systeminförande : En fallstudie om förändringsfaktorer som påverkar användarmedverkan vid implementering av ett tidrapporteringssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Zivanovic; Mher Mirzoyan; [2019]
    Nyckelord :system; förändring; användarmedverkan;

    Sammanfattning : Termen användarmedverkan har funnits och arbetats med sedan 1960 talet.Användarmedverkan innebär att utvecklare och användare arbetar tillsammans för att ta framen så bra programvara som möjligt, där syftet är att man vill förenkla användarnas dagligaarbete (Preece et al, 2002). LÄS MER

  5. 25. Information, delaktighet och tid : En kvalitativ studie av ledarskapets villkor vid förändring och omställning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Linda Bergström; [2019]
    Nyckelord :Terms; change; conversion; resistance; leader; manager; participation; Villkor; förändring; omställning; motstånd; ledare; chef; delaktighet;

    Sammanfattning : Vårdens specifika förutsättningar medför tre viktiga faktorer som ledarskapet måste hantera; att leda i komplexitet, att leda andra ledare från olika professioner samt att leda i och för förändring och förbättring. Förändring kan leda till oro och motstånd på arbetsplatser därav blir ofta chefens roll att hantera både oro och motstånd som kan komma vid förändringar. LÄS MER