Sökning: "teorier lojalitet marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden teorier lojalitet marknadsföring.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER

  3. 3. Att skapa lojalitet hos de som skänker till secondhand : En kvalitativ studie av hur secondhandorganisationer arbetar för att få lojala gåvogivare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Philip Gillgard; [2020]
    Nyckelord :secondhand; ideell organisation; välgörenhetsorganisation; icke vinstdrivande organisation; gåvogivare; nöjdhet; engagemang; förtroende; lojalitet; kundlojalitet; givarlojalitet;

    Sammanfattning : Lojala kunder är eftertraktade för företag, genom deras återkommande köp och positiva attityd till varumärket. Icke vinstdrivande secondhandorganisationer bygger sin verksamhet på att personer skänker gåvor (gåvogivare), varför det är attraktivt att de är lojala (givarlojalitet). LÄS MER

  4. 4. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER

  5. 5. Attraktiv arbetsgivare enligt produktionsarbetare : En kvalitativ studie som jämför forskning och teorier mot vad medarbetare upplever som viktiga faktorer i relationen till sin arbetsgivare för att uppleva lojalitet och ömsesidighet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Rebecca Olsson; [2020]
    Nyckelord :arbetsgivarerbjudande; arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Employer Value Proposition; intern marknadsföring; medarbetarlojalitet; produktionsavdelning; produktionsarbetare; reciprocitet;

    Sammanfattning : Medarbetare är en av de viktigaste faktorerna inom organisationer för att nå framgång och särskilja sig från konkurrenter. Genom att utveckla ett attraktivt arbetsgivarvarumärke för både den externa och den interna marknaden kan organisationer locka och behålla kompetenta medarbetare. LÄS MER