Sökning: "teorier om bemötande"
Visar resultat 1 - 5 av 222 uppsatser innehållade orden teorier om bemötande.
1. Perspektiv på digital relationskompetens : Analys av lärares strategier för att stödja utbildningsrelationer i digitala lärmiljöer
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att öka kunskapen om lärares digitala relationskompetens samt bidra till utveckling av praktik och teori inom relationell pedagogik i digitala lärmiljöer. I studien analyserades kvalitativa enkätsvar från 123 lärare och lärarstudenter i Sverige och Finland angående hur de uppfattade att de kunde stödja relationer mellan lärare och elev i distansundervisning. LÄS MER
2. NÄR ETT HUSDJUR DÖR; En antropologisk studie om människors relation till husdjur och sorg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Att sörja ett husdjur är en unik och komplex upplevelse som involverar en djup känslomässig reaktion på förlusten av en betydelsefull följeslagare. Denna kandidatuppsats utgår från antropologisk teoribildning och utforskar upplevelser av att förlora ett husdjur1. LÄS MER
3. Det frivilliga tvånget att prestera - Upplevelser av organisationskultur och dess påverkan på arbetsprestation
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Det moderna samhället karaktäriseras av globalisering, extern och intern konkurrens samt ny informationsteknik, vilket har förändrat villkoren för individen på arbetsmarknaden. Denna studie undersöker upplevelsen av organisationskultur och arbetsprestation på ett företag inom rekrytering och bemanningsbranschen i södra Sverige. LÄS MER
4. Förskollärares uppfattningar, bemötande och inkluderande av tysta barn : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Bakgrunden till studien är jag uppmärksammat att det finns en ojämn balans i vilka barn som får mest utrymme i förskolan, vilket kan ses som ett osynligt problem. Syftet med undersökningen är att synliggöra några förskollärares uppfattning, bemötande och inkluderande av de tysta barnen i förskolan. LÄS MER
5. ”Jag är ju van att prata med vanliga barn” : En kvalitativ studie om socialsekreterares upplevelser av utredningsarbetet med klienter med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning inom socialtjänsten.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : The purpose of this study is to examine social workers’ experiences of treatment and knowledge about clients with neurodevelopmental disorders (NDD). The qualitive method that was used to accomplish the intention of the study was semi-structured interviews established on hermeneutics, to be able to comprehend the social workers’ experience of working with clients with NDD. LÄS MER