Sökning: "terrachoice"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet terrachoice.

  1. 1. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Malin Stenlund; Magda Moen Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Enviroment; Sustainability; Envorimental message; Message strategies; Volvo; Commersials; Visual rhetorical analysis; Miljö; Hållbarhet; Miljöbudskap; budskapsstrategier; Volvo; Reklamfilmer; Visuell retorisk analys;

    Sammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsexperter eller marknadsföringsjippo? : En kvalitativ innehållsanalytisk studie av begreppet Greenwashing inom svenska modeföretags hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Valentina Cicerone; Gabriella Aguilar; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; The Seven sins of Greenwashing; Green marketing; The textile and fashion industry; Greenwashing; The Seven sins of Greenwashing; Grön marknadsföring; Textil- och modebranschen;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie är en kvalitativt undersökande studie av svenska modeföretags hållbarhetskommunikation utifrån en utvärdering av konsultmodellen The Seven Sins of Greenwashing. Studien ämnar att undersöka hur The Seven Sins of Greenwashing fungerar som ett verktyg och ramverk för att analysera svenska modeföretags hållbarhetskommunikation samt om greenwashing förekommer i deras gröna marknadsföring med hjälp av The Seven Sins of Greenwashing. LÄS MER

  3. 3. Den gröna gråzonen : Greenwashing i veganska produkters visuella kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2020]
    Nyckelord :Oatly; visuell kommunikation; veganism; hållbarhet; greenwashing;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågan har blivit allt viktigare. Intresset för hållbarhet ökar och får större inverkan på människors val (Ottosson &Parment, 2016, s. 13). LÄS MER