Sökning: "terrain generation"
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden terrain generation.
1. Land cover classification using machine-learning techniques applied to fused multi-modal satellite imagery and time series data
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Land cover classification is one of the most studied topics in the field of remote sensing, involving the use of data from satellite sensors to analyze and categorize different land surface types. There are numerous satellite products available, each offering different spatial, spectral, and temporal resolutions. LÄS MER
2. Exploring procedural generation of planets : Developing a tool to create spherical worlds
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : If you want procedurally generated content in your games, you often have to rely on your own ability to develop the desired tools. This can be limiting for newer game developers, leading to certain types of gameplay not being considered when designing games. LÄS MER
3. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER
4. Generating terrain features using software agents
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Terrain is a key aspect of a game to help immerse the player in the virtual environment. Producing such content can however be quite challenging for a designer since landscapes need to satisfy the game’s visual and playable needs. LÄS MER
5. Procedural Natural Texture Generation on a Global Scale
Master-uppsats, Linköpings universitet/InformationskodningSammanfattning : This Master’s thesis investigates the application of dynamically generated procedural terrain textures for texturing 3D representations of the Earth’s surface. The study explores techniques to overcome limitations of the currently most common method – projecting satellite imagery onto the mesh – such as insufficient resolution for close-up views and challenges in accommodating external lighting models. LÄS MER