Sökning: "tes och tre argument"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden tes och tre argument.

  1. 6. Efter nolltoleransen : nyttan av laglig graffiti

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Oskar Rendel; [2012]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; graffiti; funktion; nolltolerans; klotterpolicy; Stockholm;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete på 30 hp utfört 2012 på vid institutionen för stad och land på SLU i Ultuna. Bakgrunden är att Stockholm under flera års tid har haft en väldigt repressiv inställning gentemot fenomenet graffiti, det brukar kallas för nolltoleransen. LÄS MER

  2. 7. Barns delaktighet. En studie av barns delaktighet i styrdokument och arbetsplaner.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Eva Åhlund Ask; [2009-08-20]
    Nyckelord :delaktighet; kvalitet; lärande; miljöns utformning; Lpfö 98; argumentationsanalys; hermeneutik;

    Sammanfattning : Syfte: Mitt övergripande syfte med denna studie är att utifrån en deskriptiv utgångspunkt undersöka dels vad barn ska lära sig i förskolan om delaktighet och dels vad man menar med/hur man ser på barns deaktighet i förskola, i styrdokument och tidigare forskning. Jag fokuserar på följande tre frågeställningar, Hur förstås barns delaktighet i styrdokument och i förskolans arbetsplaner? Vad ska barn lära sig i förskolan om delaktighet? Varför ska barn göras delaktiga i dagens förskola? Teori: Mina teoretiska utgångspunkter är två: hermeneutik vars ontologi tillåter ett antal ståndpunkter och att vi alltid har en viss förförståelse av det vi vill undersöka. LÄS MER

  3. 8. Hur bedöms elever på det nationella provet i Svenska B med avseende på genre och struktur?/How Are Students Graded with Respect to Genre and Structure in the National Exam in the Course Svenska B?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Stina Svensson; [2009]
    Nyckelord :analys av argumenterande texter; genre och grammatik; bedömning av nationella prov i svenska; textbindning;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur bedömningen av nationella prov i kursen Svenska B i gymnasieskolan ser ut med fokus på genre och grammatiska aspekter som hör till den argumenterande genren, samt att se huruvida bedömningen av detta har ändrats mellan 1996 och 2008. Först konstruerades en textanalysmodell som ligger till grund för analys av tre elevtexter från det nationella provets bedömningshäften från olika år (1996, 2002 samt 2008). LÄS MER