Sökning: "tesco"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet tesco.
6. Harmoniserad intäktsredovisning för detaljhandeln -En studie av fem handelshus: ICA, COOP, Axfood, Tesco och Siba
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: De två globala normsättarna IFRS och FASB arbetar hårt för att ta fram en första global standard om intäktsredovisning. Eftersom IFRS är principbaserad och en principbaserad redovisning lättare kan öka jämförbarheten är det IFRS som har fått ett större genomslag på den internationella redovisningen. LÄS MER
7. THE CLUB CARD AS A CUSTOMER REWARDS PROGRAM
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : In the current competitive market environment, customer loyalty efforts is one of the most important factors for achieving strategic success, especially considering that increased loyalty and customer satisfaction can have a positive influence on long-term financial performance of business entities. Since research has shown that retaining current customers can be more profitable than trying to find new ones, developing loyalty plays an important part in any marketing strategy aiming to create competitive differentiation and thus gain a unique position. LÄS MER
8. Fjärde generationen egna märkesvarors intåg i den svenska detaljhandeln : Kan det bli en framgång?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Idag satsar distributörerna i detaljhandeln på differentiering genom att lansera egna märkesvaror till flera olika segment och till högre priser. Detta brukar kallas den fjärde generationens EMV och det är ett relativt nytt koncept i Sverige i jämförelse med andra länder. LÄS MER
9. The accuracy of customer reward program as loyalty marketing tool
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Today Tesco is not only the UK’s largest grocer, but also the world’s most successful internet supermarket (Humby and Hunt, 2004, pg 1). The Tesco Clubcard is widely considered to be a pioneer and success story in loyalty marketing, helping to propel Tesco to be the number one supermarket retailer in the UK (Tapp, 2005, pg 176). LÄS MER