Sökning: "test sales"

Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade orden test sales.

  1. 1. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  2. 2. Understanding Sales Performance Using Natural Language Processing - An experimental study evaluating rule-based algorithms in a B2B setting

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Angelica Smedberg; [2023]
    Nyckelord :NLP; Sentiment Analysis; Ruled-based algorithms; TextBlob; VADER; Naïve Bayes; Machine Learning;

    Sammanfattning : Natural Language Processing (NLP) is a branch in data science that marries artificial intelligence with linguistics. Essentially, it tries to program computers to understand human language, both spoken and written. Over the past decade, researchers have applied novel algorithms to gain a better understanding of human sentiment. LÄS MER

  3. 3. Primings påverkan på uppmärksamhet av reaskyltsfärg : Finns det en skillnad mellan personer som blivit primad och inte vid uppmärksamhetsgivande på reklamskyltsfärger

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Olivia Axford; [2023]
    Nyckelord :Priming. Reklam. Färgens påverkan. Chi-två test.;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to test whether it was possible to prime the participants to think more about the environment and thereby pay more attention to the green advertising signs then the red ones. To fulfill the purpose, the framing of a question that was constructed was: “is there a difference between group “primed” and group “non-primed” in which color they pay more attention to in advertising signs?”. LÄS MER

  4. 4. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Yidan (Nickia) Liang; [2023]
    Nyckelord :Reward Program; Reward Evaluation; Data Mining; RFM; Customer Segmentation; Clustering; K-Means; Hypothesis Testing; One-Sided T-Test; Marketing Effectiveness; Incentive-Based Sales Strategy; Sales Promotion;

    Sammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation- En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Martell; Isabella Träskman; Jessica Wigren; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsmått; hållbarhetsanseende; finansiell prestation; hållbar marknadsföring; informationsasymmetri. Sustainability measures; sustainability reputation; financial performance; sustainable marketing; information asymmetry.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ella Martell, Isabella Träskman och Jessica Wigren Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende, finansiell prestation, hållbar marknadsföring, informationsasymmetri Forskningsfråga: Vad är relationen mellan företags prestation i hållbarhetsmått och deras finansiella prestation? Vad är relationen mellan företags hållbarhetsanseende hos konsumenter och deras finansiella prestation? Har företags hållbarhetsanseende hos konsumenter eller företags prestation i hållbarhetsmått starkast effekt på den finansiella prestationen? Syfte: Syftet med studien är att med utgångspunkt i relevant forskning och teori empiriskt testa hur hållbarhetsmått och hållbarhetsanseende påverkar den finansiella prestationen hos företag. Metod: En kvantitativ studie där sekundärdata har samlats in för att testa sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation, genom statistiska tester, regressionsanalys och korrelationsanalys. LÄS MER