Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Realism genom högtalare : En kvalitativ studie om högtalarkonfigurationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Erik Jönsson; [2024]
    Nyckelord :Ljud; Högtalare; Realism; Återgivning; Stereo;

    Sammanfattning : Ändamålet med denna uppsats är att undersöka hur vi kan demonstrera en mer realistisk ljudbild genom högtalaren som återskapar ljudkällan. För att få en klarare bild av hur ett realistiskt återskapande av en ljudkälla skulle kunna fungera, genomfördes ett anonymt lyssningstest med sex stycken deltagare där de via en enkät fick delge sina tankar kring vad de upplevde som den mest realistiska återgivningen av en ljudkälla. LÄS MER

  2. 2. Återgång till idrott efter främre korsbandsrekonstruktion : En kartläggande litteraturöversikt

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Angelica Datmo; [2024]
    Nyckelord :ACL; rehabilitation; sports injury; tests; ACL; idrottsskada; rehabilitering; tester;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skador på det främre korsbandet (anterior cruciate ligament, ACL) är vanligt och sker framför allt under idrottsutövning. Ungefär hälften av de som drabbas genomgår korsbandsrekonstruktion (ACLR). LÄS MER

  3. 3. Coyote Time och Jump Buffers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Larsson; Peter Perkhed; [2023]
    Nyckelord :Spel; Coyote Time; Jump Buffer; PXI; Player Experience Inventory;

    Sammanfattning : I den här studien har frågeställningen “Vilken påverkan på spelupplevelsen har Coyote Time och Jump Buffer i 2D-Plattformsspel?” studerats. Coyote Time och Jump Buffer är två hjälpmekaniker som hjälper spelare att prestera bättre i plattformsspel där deras timing kan påverkas negativt av latens i hård- och mjukvara. LÄS MER

  4. 4. Avbrutna interaktioner och vilseledda val : En studie om hur användares interaktioner påverkas av dark patterns

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Lina Andersson; Elsa Lindh; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; UX UI-design; user experience; manipulative design; usability; Dark patterns; UX UI-design; användarupplevelse; manipulerande design; användbarhet;

    Sammanfattning : Manipulativa designstrategier har blivit alltmer närvarande på applikationer online. Strategierna kallas dark patterns och är ett sätt att utnyttja gränssnittet för att skapa fördelar för företag på användarens bekostnad. LÄS MER

  5. 5. Har mörkt läge en påverkan på läsförståelse?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Saga Jonasson; Luca Lancella; [2023]
    Nyckelord :Mörkt läge; dark mode; ljust läge; light mode; läsförståelse; högskoleprov;

    Sammanfattning : Mörkt läge är ett digitalt gränssnittsläge där text eller annan viktig information visas i ljusa färger mot en mörk bakgrund. Detta är i kontrast till ljust läge – mörk text på vit bakgrund – som ofta anses som standard. LÄS MER